مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح ۱۰ مجموعه سینمایی در باغ کتاب تهران در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: قرار است تا هفته آینده مسجد ۷۲ تن واقع در میدان آزادی با حضور علما و ائمه جماعات افتتاح شود.

مجتبي عبداللهي در نشست صميمي با اصحاب رسانه از افتتاح مسجد 72 تن در ميدان آزادي طي هفته آينده خبرداد و اظهاركرد: شهرداري تهران در آينده‌اي نزديك برنامه ويژه روز مساجد را برگزار مي‌كند. در اين رابطه بايد اشاره كنم ارتباط ما با مسئولان امور مساجد كشور بسيار خوب است و طي يك سال گذشته همكاري‌هاي بسيارخوبي را به سرانجام رسانده‌ايم.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اقدامات شهرداري تهران در 3حوزه شهر، شهرداري و شهروند طي 12سال گذشته گفت: در سال 84، 3هزار و 598مجموعه مذهبي، فرهنگي، ورزشي، هنري، خدماتي، رفاهي و بانوان در پايتخت داشتيم كه با ساخت 3هزار و 565مجموعه، آمار مجموعه‌هاي مذهبي، فرهنگي و ورزشي به 7هزار و 163مجموعه افزايش پيدا كرد.

وي با بيان اينكه از ميان مجموعه‌هاي ساخته شده هزار و 98 مورد مربوط به مساجد، حسينيه‌ها، دارالقران‌ها و نمازخانه‌هاي عمومي است، عنوان كرد: سال 84، 3هزار و 102مجموعه مذهبي در تهران داشتيم كه باساخت هزار و 98مجموعه جديد تعداد مجموعه‌هاي مذهبي به 4هزار و 200مجموعه افزايش پيدا كرد. لازم به ذكر است بيشتر مجموعه‌ها با محوريت حمايت از مناطق جنوبي پايتخت راه‌اندازي شده‌اند.

عبداللهي با اشاره به اقدامات شهرداري تهران در حوزه فرهنگي گفت: در12سال اخير 944مجموعه شامل سراي محله، فرهنگسرا، خانه فرهنگ و كتابخانه به شهر تهران اضافه شده است به اين معني كه در سال84 تنها 183كتابخانه در پايتخت داشتيم كه اين آمار اكنون با اضافه شدن 944مجموعه به هزار و 127كتابخانه افزايش پيدا كرده است.

عبداللهي احداث 7فرهنگسرا در دوره اخير مديريت شهري را از ديگر دستاوردها معرفي و عنوان كرد: در سال84، 26فرهنگسرا درتهران فعال بود كه اين تعداد هم‌اكنون به 33فرهنگسرا رسيده است البته بايد اشاره كنيم كه متراژ 7فرهنگسرايي كه در 12سال اخير ساخته شده‌اند معادل 26فرهنگسرايي است كه از قبل در پايتخت فعال بوده‌اند.

به گفته معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران سرانه ورزش همگاني در پايتخت از 5درصد در سال 84به 36درصد در سال 96افزايش پيدا كرده است ضمن اينكه روزانه حدود 400هزار نفر از مكان‌ها و مجموعه‌هاي ورزشي شهرداري تهران استفاده مي‌كنند. عبداللهي گفت: بنا بر آمار موجود در 12سال اخير 54مجموعه ورزشي آبي توسط شهرداري تهران ساخته شده و 159مجموعه ورزشي چندمنظوره به اماكن ورزشي و تفريحي پايتخت اضافه شده است.

وي با تأكيد بر اقدامات شهرداري تهران در راستاي گسترش زيرساخت‌هاي فرهنگي و هنري در كلانشهر تهران خاطرنشان كرد: در سال84 تنها 62سالن سينما وآمفي‌تئاتر فعال بود كه اين تعداد با ساخت 173مجموعه به 235سالن افزايش پيدا كرده است.يادمان باشد سينما پرديس آزادي سال‌هاي متمادي پس از سوخته‌شدن، رها شده بود و شهرداري تهران با ورود به اين موضوع در عرض20‌ماه اين مجموعه را افتتاح كرد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: به‌طور كلي حدود 50هزار صندلي سينما و آمفي‌تئاتر به ظرفيت موجود در پايتخت اضافه شده است به اين معني كه در سا ل84تعداد صندلي‌ها 24هزار عدد بود و هم‌اكنون اين تعداد به 74صندلي رسيده است البته اين به غيراز آمار صندلي‌هاي مربوط به سينماهاي البرز، رضوان و 10 مجموعه سينمايي باغ كتاب است كه به‌زودي افتتاح مي‌شود.

کد خبر 379017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha