سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

در حمله‌ چندجانبه‌ای که دوشنبه‌شب به منطقه تنف در مرز سوریه با عراق در حومه استان دیرالزور و به مواضع گروهی از نیروهای حشد شعبی صورت گرفت، حدود ۳۰ نفر از نیروهای گردان سید‌الشهدا کشته شدند.

حشد الشعبی

منابع عراقي اعلام كردند كه اين حملات احتمالا از طرف آمريكا صورت گرفته‌است. ائتلاف آمريكايي اما اين حمله را رد كرد و هرگونه نقش داشتن در آن را نپذيرفت. همزمان برخي منابع رسانه‌اي محلي مي‌گويند اين حملات توسط نيروهاي داعش صورت گرفته‌است.
اين حملات خمپاره‌اي، توپخانه‌اي و همچنين به‌صورت بمب‌هاي دست‌ساز و هوشمند بوده‌است.

منطقه تنف در مرز سوريه و عراق، منطقه‌ استراتژيك مهمي است كه در هفته‌هاي اخير به‌دست نيروهاي حشد‌شعبي افتاد. نظاميان آمريكايي تلاش داشتند مانع از كنترل نيروهاي مقاومت بر اين منطقه شوند اما موفق نشدند.نيروهاي حشد شعبي از دولت عراق خواسته‌اند درباره اين حمله تحقيقات گسترده‌اي انجام دهد. اين حمله به نيروهاي حشد شعبي درحالي صورت مي‌گيرد كه موفقيت اين نيروها در كنترل مرزهاي عراق و سوريه طي هفته‌هاي اخير بعد از 4سال، بازتاب گسترده‌‌اي يافته‌است.

نيروهاي مقاومت مردمي شيعه عراقي موسوم به حشد شعبي بعد از پيشروي نيروهاي عراقي در موصل در ابتداي تابستان امسال، اعلام كردند كه با موافقت و هماهنگي دولت و ارتش سوريه، وارد خاك سوريه مي‌شوند تا جنگ با تروريست‌هاي داعش و ديگر گروه‌هاي مسلح را در خاك سوريه هم دنبال كنند.

کد خبر 378745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha