همشهری آنلاین: ‌امام جمعه بندر مرزی آستارا گفت: وضعیت تالاب استیل عباس آباد آستارا بد و نامطلوب است و باید با حفظ چارچوب‌های زیست محیطی، آن را احیا کرد.

وضعیت تالاب استیل عباس‌آباد آستارا مطلوب نیست

‌به گزارش ایسنا‌، "حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا" در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها و نشریات محلی شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: با توجه به این که تالاب زیبای استیل، یکی از نعمت‌هایی زیبای خداوند متعال در شهرستان مرزی بندر آستارا است و می‌تواند نقش ویژه و تأثیرگذاری را در توسعه و رونق صنعت توریسم و گردشگری ایفاد کند، ولی متأسفانه وضعیت بد و نامطلوبی دارد.

وی با تأکید بر این که می‌توان با حفظ چارچوب‌های زیست محیطی، حاشیه این تالاب را احیا کرد، ادامه داد: باید از طرح شهرداری آستارا در راستای پاکسازی و بهسازی حاشیه این تالاب حمایت کرد.

وی با اشاره به امکانات مصنوعی ایجاد شده در شوربیل اردبیل، ائل گلی تبریز و استخر لاهیجان، افزود: می‌توان با حفظ فیزیک طبیعی و با طرحی بسیار ایده‌آل، این تالاب را برای تقویت صنعت گردشگری شهرستان احیا کرد.

امام جمعه آستارا با رد و جایز ندانستن کوچک‌ترین تخریب در این تالاب، بر الزام ساماندهی وضعیت موجود تأکید کرد و هشدار داد: متأسفانه عده‌ای با قصد و غرض شخصی به مسایل زیست محیطی نگاه می‌کنند.

‌وی روشنگری جامعه را در این زمینه، از وظایف جامعه خبری شهرستان برشمرد و عنوان کرد: خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه شهرستان با تبیین و انعکاس ابعاد مثبت اجرای این طرح‌ می‌توانند زمینه‌ساز آغاز اجرای طرح بهسازی شهرداری باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حافظ نیا در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از برخی جوسازی‌های سازمان یافته توسط عده‌ای از مدعیان حفاظت محیط زیست در قضیه استیل، تصریح کرد: هر مدعی و مغرض، حافظ محیط زیست نیست و باید خبرنگاران که مورد اعتماد مردم هستند، در این زمینه روشنگری‌های لازم را داشته باشند.

کد خبر 378697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha