سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های تکنولوژیکی که شرکت‌هایی چون سامسونگ و اپل را در کنار تعدادی از تولیدکننده‌های کوچکتر درگیر خود کرده چالش استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش است.

احتمالا حل کردن این چالش باعث افزایش فروش چندین و چند میلیون‌‎دلاری گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش به تولیدکننده‌ها امکان می‌دهد صفحه‌نمایش‌هایی بدون دکمه و بدون حاشیه تولید کنند بدون آنکه مجبور باشند حسگر را در بخش پشتی گوشی جاسازی کنند.

شرکت سامسونگ امیدوار بود بتواند هنگام عرضه گوشی گلکسی اس ۸ از این تکنولوژی استفاده کند اما همانطور که می‌دانیم اس ۸ با حسگر اثر انگشت در پشت گوشی عرضه شد و انتقاداتی را نیز به همین دلیل برانگیخت.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند قراردادن حسگر در سمت راست پشت گوشی باعث می‌شود هنگام بازکردن قفل دست‌تان روی لنز برود.

پس از آنکه گلکسی اس ۸ بدون استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش به بازار عرضه شد خیلی‌ها معتقد بودند بلاخره این تکنولوژی در گلکسی نوت ۸ به کار گرفته خواهد شد.

در بسیاری از تحلیل‌های آن روزها خواندیم که گلکسی نوت ۸ با دوربین دوتایی و حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش به بازار خواهد آمد.

با این وجود حال که به معرفی گوشی نزدیک شده‌ایم معلوم شده هنوز هم خبری از حسگر زیر صفحه‌نمایش نخواهد بود. طبق شایعاتی که تا امروز به بیرون درز کرده است سامسونگ در نوت ۸ هم حسگر را پشت گوشی قرار داده اما با قراردادن فلش بین دوربین دوتایی و حسگر سعی کرده از قرارگرفتن انگشتان روی لنز جلوگیری کند.

البته حتی با وجود قراردادن فلش، خیلی‌ها از همین حالا از چنین کاری ابراز نارضایتی می‌کنند و معتقدند با توجه به اندازه گوشی کاربر برای استفاده از حسگر باید خود را به زحمت بیندازد.

از طرف دیگر گفته می‌شود شرکت اپل قرار است در آیفون ۸ از یک سیستم اسکن سه‌بعدی به جای حسگراثرانگشت استفاده کند.

سیستمی که تعدادی از کارشناسان آن را نوعی نوآوری انقلابی در نظر گرفته‌اند.

با این اوصاف ظاهرا توپ دوباره به زمین سامسونگ برگشته است.

تحلیلگران موسسه KGI معتقدند سامسونگ تکنولوژی جدید حسگر اثر انگشت را برای اولین بار در گلکسی نوت ۹ به کار خواهد گرفت (ظاهرا گلکسی اس ۹ هم حسگر اثر انگشت با تکنولوژی جدیدتر از مدل‌های امسال نخواهد داشت).

این حدس و گمان‌ها سال آینده جدی‌تر خواهند شد و احتمالا در سال ۲۰۱۸ مجموعه وسیعی از حرف و حدیث‌ها را درباره استفاده یا عدم استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش یا استفاده از نوعی تکنولوژی جدید اثر انگشت در گوشی‌های سامسونگ خواهیم شنید.

یکی از نکته‌های هیجان انگیز دیگر هم واکنش رقبا نسبت به اقدامات شرکت‌های اپل و سامسونگ است که باید بزودی شاهدش باشیم.

کد خبر 378638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha