همشهری آنلاین: پلیس استرالیا گفت: یک فرمانده داعشی با ارسال تجهیزات از ترکیه، ۲ مرد را در استرالیا برای ساخت بمب و گاز سمی هدایت کرده تا یک هواپیما بر فراز سیدنی منفجر و مردم درون سیستم حمل و نقل مسموم شوند.

پلیس استرالیا

به گزارش فارس، پلیس استرالیا اعلام کرد که عملیات نافرجام بمب‌گذاری ذر یک هواپیمای مسافربری توسط «یکی از اعضای ارشد داعش» هدایت می‌شده است.

یکشنبه 8 مرداد نخست‌وزیر استرالیا از خنثی شدن یک طرح تروریستی برای انفجار یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات بر فراز سیدنی خبر داد.

این شرکت هوایی پیش از این اعلام کرده بود که با تحقیقات پلیس در این خصوص همکاری می‌کند.

طرح تروریست‌ها برای این عملیات پس از آن آشکار شد که پلیس استرالیا اوایل هفته چهار مرد را در حمله به چند خانه در نقاط مختلف سیدنی دستگیر و اعلام کرد که آنها قصدی برای یک عملیات تروریستی داشته‌اند.

حالا خبرگزاری فرانسه می‌گوید از آن چهار نفر، 2 نفر به دست داشتن در این ماجرا متهم شده‌اند و یک نفر دیگر هنوز تحت بازجویی است.

این 2 مرد با دستور گرفتن از یک فرمانده ارشد داعش، برای این عملیات تروریستی دستور می‌گرفته‌اند؛ پلیس می‌گوید که آنها بر روی یک حمله با سیلندر گاز سمی هم کار می‌کرده‌اند.

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که حمله با گاز بسیار سمی سولفیت هیدروژن در یک محیط شلوغ سربسته که احتمالاً وسایل حمل و نقل عمومی بوده، موضوع مکالمات این مردان بوده است.

تروریست‌ها وسایل مورد نیاز خود را از طریق سرویس‌های پست بین‌المللی و از مبدأ ترکیه دریافت کرده‌اند.

تروریست‌ها همچنین با هدایت فرمانده ارشد داعشی، بمبی را درون یک چرخ گوشت جاسازی کرده بودند ولی به دلیل سنگین بودن آن و عدم اجازه حمل چنین وسیله‌ای به عنوان بار همراه با مسافران هواپیما، نتوانستند نقشه خود را پیش ببرند.

کد خبر 378296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha