همشهری آنلاین: مجموعه روایت‌های زندگی و موفقیت چهره‌های برتر علمی معاصر کشور در قالب دو جلد کتاب با نام پیشتازان ایرانی از مجموعه کتاب‌های دانستنیها از سوی انتشارات نشر شهر منتشر شده است.

مجموعه روایت‌های صفحه پیشتازان ایرانی دانستنیها در قالب دو کتاب

به گفته سمانه رحیمی دبیر کتاب‌ پیشتازان ایرانی، خیلی وقت است که دیگر کتاب‌هایی که رازهای موفقیت را خیلی دقیق و با وسواس نوشته‌اند، کنفرانس‌هایی که می‌خواهند الفبای خوشبختی و مسیر پیروزی را به ما نشان بدهند و آدم‌هایی که فرمول‌هایی را برای فتح قله‌های موفقیت دسته‌بندی کرده‌اند و به شکل کتاب و جزوه درآورده‌اند، طرفداران زیادی ندارند.

فرمول‌ها و کتاب‌ها و جزوه‌ها، یک جایی از قافله‌ روابط انسانی و پیچیدگی‌های روحی آدم‌ها و پیچ‌وخم‌های زندگی واقعی، جا می‌مانند.

چند وقتی ‌است که آدم‌ها فهمیده‌اند، موفقیت و حال خوب را نمی‌توان مانند قالب کیک روی آدم‌ها انداخت و یک دانشمند بزرگ از زیرش بیرون کشید. درست وقتی این‌ها معلوم شدند، داستان‌ها اهمیت پیدا کردند؛ داستان زندگی آدم‌ها و مستند نگاری‌هایی که از روی تجربه‌های انسانی نوشته شده بودند. همین‌جا بود که زندگینامه‌ها دوباره پرفروش شدند. در مجموعه کتاب‌های پیشتازان ایرانی سعی کردیم پای صحبت آدم‌هایی بنشینیم که خواندن تجربه‌هایشان در زندگی شخصی و حرف زدن از مسیری که در زندگی علمی‌شان طی کرده‌اند، هرکدام پر از کشف است؛ کشف مسیر رسیدن به قله‌های موفقیت، بعد از این‌که با بالا و پایین‌های زندگی دست و پنجه نرم کردند، کشف سختی‌ها و پستی و بلندی‌هایی که از گذشته تا امروز بر سر راه کسب موفقیت‌های علمی وجود داشته‌اند و دارند و در هر دوره شکل متفاوتی به خود گرفته‌اند.

در صفحات این کتاب با آدم‌هایی گپ زده‌ایم که هر کدامشان حالا آن‌قدر دستاورد بزرگ دارند که بتوانیم عنوان پیشتاز را جلوی اسمشان قرار بدهیم و پای صحبت‌هایشان بنشینیم. کتاب‌های پیشتازان یک دورهمی بزرگ برای علاقه‌مندان به خواندن، به علم، به کشف و به زندگی هستند؛ این شما و این یک مهمانی خودمانی با پیشتازان ایرانی.

  • پیشتازان ایرانی ۱ / داستان زنی که مدال فیلدز برد

جلد اول پیشتازان ایرانی روایتهایی از زندگی و موفقیت ۱۷چهرهی برتر علمی معاصر ایران است. مهدی گلشنی، شاهرخ خانیزاده، حسین رجائی، یونس شکرخواه، لیلا عراقیان، یاسر رودی، بهرام عکاشه، محمد مهدیان، مهدی بهزاد، آرزو متولیزاده، عبیده جعفری و حامد بخشیان، عبدالمجید ارفعی، نیایش افشردی، رضا منصوری، بابک شادگان، سروش سروشیان و مریم میرزاخانی ۱۷ چهرهای هستند که با آنها گفت وگو شده است.

در هر کدام از این گفتوگوها، این چهره‌ها داستان موفقیتشان را تعریف کردهاند؛ از روزهای کودکی و علاقه‌هایشان در دنیای بچگی تا امروز که به جایگاه‌های بلند علمی رسیده‌اند. مانند مریم میرزاخانی که دربارهی روزگار نوجوانیاش گفته است: در خیابان مدرسه‌ ما، کتابفروشی‌های زیادی بود. هنوز یادم هست که چطور در آن خیابان شلوغ راه می‌رفتیم و به کتابفروشی‌ها سر میزدیم و چقدر همه اینها برای ما هیجان انگیز بود. آن موقع اجازه نبود که خیلی با کتابها ور برویم و باید بلافاصله آنها را می‌خریدیم؛ بنابراین خیلی کتابها تصادفی به دستمان می‌افتاد... د.

  • پیشتازان ۲ / چوپانی که جراح قلب شد

بهمن مهری، آرمان شفیع‌لو، توفیق موسیوند، فرزان و شیخ جباری، دارا صباحی، اسماعیل اسکندری، کامران وفا، کاوه مدنی، الهه الهی، ساسان صدری‌زاده، احمد دالکی، آریا فلاحی، عبدالحسین وهاب‌زاده، مجید میرزا وزیری، لاله صادقیان، عیسی امیدوار و اسماعیل میرفخرایی ۱۷ چهره‌ای هستند که داستان زندگی و موفقیت آن‌ها در جلد دوم پیشتازان ایرانی روایت شده است.

داستان‌هایی جذاب و خواندنی که از خواندن بعضی از آن‌ها تعجب می‌کنید. مثل داستان زندگی توفیق موسیوند که یک چوپان در یک روستای دور در استان همدان بود. مردی که کارش، غیر از هدایت گوسفندها به چراگاه، خوابیدن زیر سقف آسمان بود.

همین آسمان هزار رنگ او را به علم علاقه‌مند کرد و او حالا یکی از بزرگ‌ترین جراحان قلب در دنیاست که نزدیک به ۲۵ اختراع مهم در دنیای پزشکی داشته است. بیشتر از همه، او را به خاطر اختراع نوع پیشرفته‌ای از قلب مصنوعی می‌شناسند که نسبت به تنها نمونه‌ قلب مصنوعی قبل از خودش، ۲۰۰ برابر سبک‌تر و کوچک‌تر است.

مجموعه روایت‌های زندگی و موفقیت چهره‌های برتر علمی معاصر کشور با نام پیشتازان ایرانی از مجموعه کتاب‌های دانستنیها هر جلد در ۱۵۲ صفحه و تک جلدی‌ آن به قیمت ۱۳ هزارتومان از سوی انتشارات نشر شهر منتشر شده است. علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۶۵۷۱۹۱ در تهران اقدام نمایند.

کد خبر 378235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha