مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

خانه عروسک با محور اقوام ایرانی افتتاح شد. مجتبی عبداللهی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاح خانه موزه عروسک گفت: مجموعه موزه عروسک‌ها که در برگیرنده عروسک‌هایی با پوشش اقوام و سنن مختلف کشور است با همکاری حوزه اجتماعی شهرداری منطقه۱۲ و بخش خصوصی برپا شده است.

dolls

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: اين مكان در سال‌هاي گذشته در فضاهاي ديگر و به‌صورت موقت داير بود اما اكنون با ورود معاونت اجتماعي و همكاري بخش خصوصي خانه عروسك با محوريت اقوام ايراني به‌صورت ثابت افتتاح شده است.
وي گفت: هر كدام از استان‌هاي ما داراي پوشش‌هاي محلي خاص و منحصربه فردي هستند.

از سوي ديگر زبان هنر گوياي رفتار، سنن و فرهنگ اقوام مختلف است. ما در قالب اين خانه موزه مي‌توانيم به سنن، پوشش و آداب اقوام مختلف ايران پي ببريم. عبداللهي ادامه داد: اين خانه مي‌تواند در حوزه آموزش نيز به‌ويژه براي دانش‌آموزان بسيار حائز اهميت باشد و بچه‌ها را به‌صورت ملموس و مستقيم با آداب، فرهنگ و سنت‌هاي مختلف آشنا سازد.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در خاتمه گفت: شهرداري هميشه همكاري خوبي با بخش خصوصي و حوزه‌هاي مرتبط با فرهنگ و هنر داشته است. مطمئنا خانه عروسك در آينده نزديك گام‌هاي رو به جلويي برخواهد داشت و تكميل‌تر از چيزي خواهد شد كه اكنون شاهد آن هستيم.

کد خبر 378113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha