سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و دارو در آمریکا در راستای مبارزه با مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات تصمیمی انقلابی گرفته‌است و قصد دارد میزان نیکوتین موجود در سیگارها را به اندازه‌ای قابل توجه کاهش دهد،‌اقدامی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده باعث کاهش ارزش سهام شرکت‌های بزرگ دخانیات شده‌است.

سیگار

براساس گزارش CNN، سازمان غذا و داروی ‌آمریکا (FDA) قصد دارد، ميزان نیکوتین سیگارها را درحدي کاهش دهد که مانع از اعتياد افراد مصرف‌كننده شود و دولت آمريكا نيز حمايت خود از اين طرح را اعلام كرده‌است.

كاهش نيكوتين سيگارها از سال 1965، زماني كه کنگره ‌آمریکا تصميم گرفت خطرات ناشي از استفاده از سيگار را روي بسته‌هاي آن بنويسد، تا به امروز مهمترين اقدام در مسير كاهش خطرات ناشي از مصرف نيكوتيئ و سيگار بوده است.

به گفته اسکات گوتلیب رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا دلیل بالا بودن ميزان مرگ و میر و بیماری ناشي از مصرف تنباکو اعتیاد به سیگار است. این تنها محصول قانونی است که مصرف آگاهانه آن باعث مرگ نيمي از مصرف‌كنندگانش مي‌شود

به گفته وي در صورتی که اوضاع بر همین روال ادامه يابد، 5.6 میلیون نفر از کسانی که هم‌اکنون در قید حیات‌اند بر اثر استعمال تنباکو دچار مرگی زودرس خواهند شد.

با اجراي اين برنامه ممكن است بسياري از مشتري‌هاي صنعت 130 میلیارد دلاری دخانیات دچار ريزش شوند، و نشانه‌هاي اين ريزش نيز با كاهش ارزش سهام شركت‌هاي دخانيات درحال بروز هستند. بيشترين ضرر نصيب شركت آمريكايي آلتريا شده‌است كه سهام آن 9.75 درصد كاهش يافته‌است.

کد خبر 378019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha