دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

مجموعه داستان‌های کوتاه گروهی از بانوان نویسنده در قالب کتاب «سارای» از سوی نشر ایران‌بان منتشر شد و به بازار آمد.

کتاب

به گزارش همشهري، نسرين اربابي، عذرا ايپكچي، مريم توكليان، مريم ذبيحي، آزيتا رضواني، پريچهر رفيعيان، مهرناز كرمي، منور معزي و نسرين مختارزاده نويسندگان اين كتاب 156صفحه‌اي به‌ترتيب حروف الفبا هستند و كار تصويرسازي آن را هم مختارزاده بر‌عهده داشته است.

ازجمله ويژگي‌هاي ساراي مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه تمام پديدآورندگان آن بانواني هستند كه بيش از 10سال در دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي خودشناسي، خودسازي و مهارت‌هاي ارتباطي زندگي حضور فعال و مستمر داشته و در نخستين تجربه نويسندگي سراغ نگارش داستان‌هاي كوتاه رفته‌اند. نخستين سرگذشت اين مجموعه با شعري به زبان آذري آغاز مي‌شود كه معني آن از اين قرار است: بالاي كوه رفتم و سرگذشتم را روي سنگ نوشتم تا هر كس مي‌گذرد بخواند و بداند چه‌ها بر من گذشت.

كتاب با يك مقدمه كوتاه آغاز مي‌شود و پس از آن به‌ترتيب اين داستان‌ها و مطالب قرار گرفته‌اند: پنجره، لارين، كوير، قهوه سوخته، سفر، تبعيض، شانس، پل، دل‌نوشته، مهرنگاره‌ها و تلفن. ساراي كه در زبان آذري به معني‌ماه شب 14است، در آخرين روزهاي تيرماه رونمايي شد و علاقه‌مندان مي‌توانند چاپ اول آن را در شمارگان 500نسخه به بهاي 15هزار تومان تهيه كنند.

کد خبر 377983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha