۳دانشجوی دانشگاه هنر ۲سال پیش خانه قاجاری فرج‌الله‌خان را در محله عودلاجان تهران شناسایی کردند و به آسیب‌شناسی وضعیت این خانه تاریخی پرداختند.

 براساس آنچه در كانال تخصصي ميراث ايران منتشر شده است اقدام آنان بخشي از پروژه بزرگي بود كه با همكاري دانشجويان دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه آزاد اسلامي تفرش به‌منظور مستندنگاري بافت تاريخي عودلاجان كليد خورد.

اين دانشجويان همچنين در نشستي كه خردادماه سال گذشته با موضوع «عودلاجان و خانه‌هاي مسكوني آن» در پرديس باغ ملي دانشگاه هنر برگزار شد، به معرفي خانه تاريخي فرج‌الله خان در حضور كارشناسان ميراث فرهنگي پرداختند. آنها يكماه پيش از اين نشست در ارديبهشت‌ماه سال 1395نيز پرونده ثبتي اين خانه تاريخي در محله عودلاجان تهران را تهيه كردند و در اختيار اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان تهران قرار دادند. اما حالا مشخص شده است كه اداره ميراث فرهنگي استان تهران هيچ تلاشي براي جلوگيري از تخريب اين خانه تاريخي نكرده است.

در آخرين تصاويري كه دانشجويان دانشگاه هنر از وضعيت اين خانه تاريخي منتشر كرده‌اند مشخص شده است كه خانه فرج‌الله خان، روزبه‌روز ويران‌تر شده و هيچ اقدامي براي ساماندهي و مرمت اين خانه تاريخي صورت نگرفته است.

 

کد خبر 377691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha