مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

بیش از ۲۳۵۰ غرفه در قالب ۲۳۰ میدان و بازار میوه و تره‌بار هم‌اکنون در شهر تهران فعال است که تا پایان شهریور این رقم به ۲۵ بازار خواهد رسید.

میوه

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران گفت: در نيمه دوم سال‌جاري 25بازار ديگر به مجموعه بازارها اضافه مي‌شود چرا كه در هر محله‌اي بايد يك بازار ميوه و تره‌بار داشته باشيم. شهرداري تهران مي‌خواهد شهروندان با حداقل مسافت به يك بازار دسترسي داشته باشند. عبدالحسين رحيمي با اشاره به اينكه طي سال‌هاي گذشته طرح دست‌چين در بازارها اجرا شد تا حقوق مشتري از هر حيث رعايت شود، افزود: در تمامي 230بازار شهر تهران طرح دست‌چين اجرايي مي‌شود.

اين در حالي است كه در 100غرفه در جنوب شهر و مناطق كم‌برخوردار، غرفه‌هاي محصولات فله را نيز داريم چرا كه قيمت محصولات دست‌چين 10درصد از فله بالاتر است‌. وي يادآور شد: از 2سال گذشته تاكنون ديگر سبزي با گل و ريشه در هيچ بازاري عرضه نمي‌شود، چراكه مشتريان مبلغي ناخود آگاه بابت گل و ريشه پرداخت مي‌كردند و اين كار درست و به‌صرفه نبود.

امروز در 165بازار ميوه و تره‌بار شهرداري تهران سبزي با گل و ريشه عرضه نمي‌شود چرا كه 30درصد سبزي ارائه شده داراي گل و ريشه بود و در آخر نيز به‌عنوان پسماند در مجموعه كهريزك دفع مي‌شد. رحيمي با بيان اينكه در فصل تابستان همزمان با شروع تب كريمه كنگو اقدام به بسته‌بندي گوشت قرمز در محل كرديم اذعان كرد: هم‌اكنون 63غرفه فعال در كف بازارها داريم. مديرعامل سازمان مديريت ميادين ميوه‌ و تره‌بار شهرداري تهران با بيان اينكه اختلاف قيمت در ارائه محصولات بازارهاي ميوه و تره‌بار با سطح شهر بسيار زياد است، ادامه داد:

در برخي از محصولات يك تا يك‌و‌نيم برابر تفاوت قيمت داريم و درطول سال 35تا 40درصد قيمت‌‌مان پايين‌تر از سطح شهر است؛ اين در حالي است كه ما محصولات دست‌چين نيز عرضه مي‌كنيم. وي با اشاره به اجراي طرح سبد مهرباني در بازارهاي ميوه و تره‌بار شهرداري تهران گفت: اين طرح را در بازارهاي تهران اجرايي كرديم كه در اين طرح شهروندان كالا و محصولي را خريداري كرده و در اين سبد قرار مي‌دهند. هم‌اكنون 160بازار در شهر تهران داراي سبد مهرباني است.

از طرفي ازسوي سازمان نيز 30كيلو بار 2بار در روز در اين سبدها شارژ مي‌شود كه تاكنون 30ميليارد تومان براي اين كار توسط سازمان هزينه شده است؛ همچنين بالاي 2هزار تن محصول در سال توسط مردم به نيازمندان كمك مي‌شود. رحيمي افزود: در شهر تهران مصرف سرانه آبزيان بسيار پايين است. به همين منظور در ميدان ميوه و تره‌بار جلال آل‌احمد طرحي به‌صورت پايلوت در فصل تابستان به‌زودي اجرا مي‌شود؛ بدين صورت كه در يك سالن آبزيان اعم از ماهي و ميگو پيش روي مشتري عرضه، عمل‌آوري و طبخ مي‌شود كه طراحي‌ها تمام‌شده و سرمايه‌گذار آماده اجراي اين طرح است.

کد خبر 377504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha