چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: از ویژگی‌های بارز برانکو در مصاحبه‌هایش، پاسخ‌های خونسرد، آرام، واقع‌بینانه و حفظ احترام به تیم و بازیکنان است. وی در نخستین مصاحبه‌ لیگ هفدهم با همین روش به موضوع طارمی، بازی‌های لیگ قهرمانان و آینده باشگاه پرداخت.

برانکو

به گزارش ایسنا، در آغاز فصل هفدهم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی فردا (پنج‌شنبه 5 مرداد ) ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از این دیدار گفت: از فردا فصل جدید شروع می‌شود. به خاطر همین در باشگاه جلسه‌ای داشتیم که درباره تمام موضوعات مهم فصل صحبت کردیم صحبت کردیم. مقدمه این فصل با یک بازی زیبا مقابل نفت آغاز شد. برای اولین قهرمانی‌مان در فصل جدید خیلی خوشحالیم و به بازیکنانم این قهرمانی را تبریک می‌گویم.

او افزود: ابتدای فصل گذشته و این فصل اعلام کردم که چه اهدافی داریم. هدفمان این است که اکثر بازی‌ها را ببریم و بیشترین قهرمانی را کسب کنیم. ما پرسپولیس هستیم و طبیعی است که بیشترین فشار روی ما است. بازیکنان نشان دادند که می‌توانند تحت این فشار به بهترین نحو عمل کنند.

برانکو ادامه داد: اگر چه زمان آماده‌سازی تیم کم بود ولی خوشحالیم که فصل آغاز شده است. همیشه تجربه من می‌گوید که اولین بازی در خانه و درحالی که شما گزینه قاطع قهرمانی هستید بسیار سخت است. اگر شما لیگ‌های دیگر را هم دنبال کنید می‌بینید که اولین بازی‌ها غافل‌گیری دارد چون همیشه این فشارها فشار طاقت‌فرسایی است. به همین خاطر حتی پیش می‌آید که تیم‌های ضعیف کارهای بزرگی می‌کنند. فولادی‌ها پارسال یک امتیاز از ما گرفتند و در بازی برگشت هم در آخرین دقایق با گل وحید امیری بردیم.

او همچنین گفت: آنها تیم جدیدی دارند و بازیکنان جدید این تیم هرچه زودتر با مربی جدیدشان هماهنگ می‌شوند. این تیم هم مانند تیم‌های دیگر سعی در پیشرفت دارد. ما دو بازی دوستانه فولاد مقابل سپیدرود و گل گهر را آنالیز کردیم ولی این‌ها بازی‌هایی است که نمی‌توان دقیق بررسی کرد. چیزی که ما می‌دانیم این است که تیمی مقابل پرسپولیس بازی می‌کند که متفاوت از دو سه هفته قبلش ظاهر می‌شود. بنابراین تیم متفاوتی از فولاد را انتظار داریم که در ۱۰ سال اخیر همراه با سپاهان از تیم‌های خوب ایران بوده است. ما انتظار بازی سخت و پر درگیری را داریم که بازیکنان دو تیم انگیزه فراوانی دارند و برای کسب نتایج خوب می‌آیند.

برانکو درباره مصدومان تیمش گفت: همه سالم هستند به جز جلال حسینی که کشیدگی از ناحیه همسترینگ دارد. منشا هم خوب است و علی‌رغم این که شاید آمادگی کامل نداشته باشد ولی شاید ۲۰ دقیقه به ما کمک کند. منشا و احمدزاده در لیست ما برای بازی با فولاد قرار دارند و این طور نیست که برای بازی فردا حضور نداشته باشند.

سرمربی پرسپولیس درباره انتظارات بالای هواداران از تیمش گفت: هر سال انتظارها از پرسپولیس بیشتر می‌شود. هدف ما همیشه بیشترین برد و در کنار آن انجام بازی زیبا برای هواداران است. در فصل گذشته تا حد بالایی در این امر موفق بودیم و طبیعی است که این روند را ادامه می‌دهیم. آنها در لیگ قهرمانان هم این انتظار را از ما دارند ولی کارمان سخت است. چون هشت تیمی که صعود کردند مدعی قهرمانی در آسیا هستند. خودتان دیدید که از گروه ما که سخت بود الهلال و ما بالا آمدیم و نشان دادیم که قطعا در سطح بقیه تیم‌ها هستیم اما باید این را بگوییم که کارمان سخت است. ما به کمک شما و حمایت هواداران نیاز داریم که پارسال و سال قبلش از ما حمایت کردند و تعداد قابل توجهی هم در سوپرجام به ورزشگاه آمدند و انتظار دارم فردا هم بیایند و مانند دو سال گذشته یار دوازدهم ما باشند. من همیشه گفتم که هوادار برای ما مهمترین چیز است.

برانکو درباره عدم توانایی پرسپولیس از دریافت تاییدیه دبیرکل فدراسیون برای بازیکنان جدیدش گفت: من نمی‌توانم درباره این موضوع پاسخگو باشم چون از باشگاه چیزی نشنیده‌ام. این‌ها سوال فرضی است و نمی‌توانم جواب دهم. اگر بازی نکنند کار ما سخت است چون ۴-۵ بازیکن گرفتیم و روی آنها حساب کردیم.

در این لحظه، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس بدهی جاری به جز پرونده ژوزه ندارد و فکر کنم مشکلی نداشته باشد. از پارسال تاکنون ۸ میلیارد بدهی پرداخت کردیم و بدهی جاری نداریم و همین ملاک خوبی است که علی‌رغم سال گذشته که خطر کسر امتیاز تا شش امتیاز وجود داشت، فکر کنم مشکلی وجود نداشته باشد.

سرمربی پرسپولیس درباره رفتار طارمی که در تمرینات آماده سازی پرسپولیس حضور نداشت و عملکرد نسبتا ضعیف او در بازی سوپر جام و در پاسخ به این سوال که آیا تنبیهی برای او در نظر می‌گیرد یا نه اظهار کرد: من از شما به خاطر این سوال تشکر می‌کنم. قبل از هر چیز باید از سعید فتاحی به خاطر برنامه‌ریزی بازی‌ها تشکر کنم چون چهار بازی ما تا الاهلی یک هفته یک بار است و فرصت داریم که آمادگی بهتری کسب کنیم. ما پنج هفته آماده سازی داشتیم و بازی‌های تدارکاتی‌مان کم بود اما بعد از یک فصل سنگین مجبور بودم ۱۸ روز به بازیکنانم استراحت دهم چون ما کل فصل را با ۱۳ بازیکن گذراندیم. تیم را تقویت کردیم و شجاع خلیل‌زاده و مصلح و ... را به تیم آوردیم و الان نیمکت خوبی داریم. در مورد طارمی، طبیعی بود که در سوپر جام نمی‌توانست روی فرم باشد چون تنها هفت روز تمرین داشت. واضح است که با تمرین بیشتر به آمادگی می‌رسد. خود او هم اصرار دارد و در تمرینات زیاده روی می‌کند تا به انتظار ما که آمادگی کامل است برسد. یعنی تا قبل از بازی با الاهلی.

او ادمه داد: پارسال قرارداد طارمی و رامین رضاییان تمام شده بود و طبیعتا با باشگاه‌های دیگر مذاکره داشتند که حق هر بازیکنی در هر جای دنیا است. به آنها گفتیم که اگر از شرایط موجود راضی نبودید میتوانید برگردید و هیچ وظیفه‌ای نسبت به باشگاه نداشتند. ما می‌دانیم که بازی‌های خوب و کسب قهرمان باعث توجه باشگاه‌های خارجی به بازیکنان ما می‌شود. مثل بیرانوند که فنرباغچه به سراغش آمد؛ باشگاهی که جزو ۲۰ باشگاه برتر باشگاه است. پرسپولیس برای هیچ بازیکنی بهانه تراشی نمی‌کند و می‌توانند به باشگاه‌های اروپایی بروند. طارمی هم اجازه مذاکره با هر باشگاهی را داشت چون بدون این اجازه نمی‌توانست وارد مذاکره شود. بازیکن و مربی می‌تواند در شش ماه پایانی قراردادش وارد مذاکره با باشگاه دیگری شود. او می‌توانست به باشگاه ما برگردد و این امکان در تمام دنیا هست. او دو سال پیاپی آقای گل و بهترین بازیکن بوده و امسال هم خودش تشخیص داد که در پرسپولیس بماند. باشگاه هم منافع خودش را دارد و اجازه نمی‌دهد بدون سود، بازیکنی باشگاه را ترک کند. در روزنامه‌ها بخوانید که ۲۰۰ میلیون یورو برای بازیکن موناکو می‌دهند. همه این مسائل را گفتم که بگویم دلیلی برای جریمه کردن طارمی وجود ندارد چون ما به او اجازه دادیم که اگر ناراضی است برود چون ما احتیاجی به بازیکن ناراضی نداریم.

او در پاسخ به این سوال که چه جایگزینی برای رفیعی دارد گفت: ما دوست داشتیم که او بماند و ۴-۵ ماه که با ما بود خیلی خوب بود و چهار گل زد. اما همان طور که در مورد طارمی و بیرانوند صحبت کردم، او یک قرارداد شش ماهه داشت و او تصمیم گرفت به قطر برود. او حرفه‌ای است و زندگی یک بازیکن حرفه‌ای طولانی نیست و باید زندگی خودش را در این مدت کم تامین کند. ما باید بدون او ادامه دهیم.

برانکو افزود: من فکر نمی‌کنم که سروش به خاطر حضور در تیم ملی از پرسپولیس رفته بود چون او بهترین است. اما باید این را بدانیم که اگر کسی مثل نیمار از بارسا به پاریس می‌رود، به خاطر عشقش نمی‌رود بلکه به خاطر پول می‌رود.

سرمربی پرسپولیس درباره اعتراض بازیکنان این تیم هم گفت: من این خبر را نخواندم ولی این مسائل همه جا هست. بازیکن یک چیزی می‌گوید و خبرنگار یک چیزی اضافه می‌کند. همیشه نارضایتی وجود دارد اما برای من مهم است که طارمی تلاش می‌کند که به آمادگی برسد. برای بازیکنان این فصل خیلی مهم است و برای جام جهانی آماده می‌شوند و نمی‌خواهند شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهند.

او درباره کریم باقری و نریمان‌جهان هم گفت: کریم باقری دستیار من است. او همین که سه سال با ما است یعنی خیلی از او راضی‌ام. سامان بازیکنی بود که فصل قبلش هم می‌خواستم ولی خیلی سخت است که در تیم قهرمان بازی کنید. او بازیکنی است که باید در این سن بازی کند و به خاطر همین به او اجازه دادیم که به دنبال تیم جدید بگردد و درحال حاضر به آکادمی‌مان توجه می‌کنیم.

برانکو درباره جایگزین جلال حسینی در بازی با فولاد گفت: فصل گذشته در خط دفاعی مشکل داشتیم. نه به خاطر این که بد بازی می‌کردند بلکه به خاطر این که نفراتمان کم بود. امسال شجاع خلیل‌زاده را گرفتیم. بازیکن آینده‌داری مثل مصلح را گرفتیم و از لحاظ کمی و کیفی این مشکل را حل کردیم. من متاسفم که سید جلال مصدوم است چون او کمک بزرگی برای من است. امروز هم در اردوی ما به عنوان کاپیتان حضور دارد که تیم را حمایت کند. شجاع و انصاری هم هستند و می‌توانند بازی کنند.

کد خبر 377490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha