همشهری آنلاین: رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنای روسیه با انتشار پیامی توئیتری گفت موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه تشدید تحریم های روسیه، تنزل رابطه مسکو-واشنگتن را بیش از پیش اجتناب ناپذیر می‌کند.

پاسخ روسیه به تحریم های آمریکا باید دردناک باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته روابط بین الملل مجلس سنای روسیه روز چهارشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشت: روسیه باید در تدارک پاسخی دردناک به آمریکا از بابت تحریم های جدید علیه مسکو باشد.

وی پیام خود را اینگونه ادامه داد: با قضاوت بر مبنای اجماع نظر مجلس نمایندگان آمریکا درباره بسته تحریم های روسیه- ایران- کره شمالی، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای (در روابط مسکو-واشنگتن) نخواهیم بود... در واقع، تنزل هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه امری اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است مطابق با مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا، دست دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای کاهش تحریم های روسیه بسته می شود و هرگونه اقدام احتمالی در این راستا، نیازمند کسب تکلیف از کنگره خواهد بود.

نسخه تایید شده از سوی مجلس نمایندگان طرحی است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.

با این حال، از آنجا که مجلس نمایندگان با هدف افزودن بندهای مربوط به تحریم کره شمالی، طرح تازه ای را تصویب کرده و این طرح جدا از مصوبه سنا به شمار می آید، مصوبه امروز مجلس نمایندگان باید در سنا نیز به تصویب برسد.

گام بعدی در مسیر تصویب تحریم ها علیه ایران، بررسی مصوبه مجلس نمایندگان در سنا است. اگر سناتورها با آن موافقت کنند، طرح به کاخ سفید ارسال می شود.

وجود تحریم های ضد روسی در این طرح و محدود شدن اختیارات رییس جمهور برای رفع تحریم ها پس از تبدیل این طرح به قانون، موجب شده تا کاخ سفید نسبت به تایید طرح بی میل باشد.

اگر ترامپ از امضای طرح خودداری کند، مصوبه به کنگره بازگشته، دوباره به رای گذاشته شده و در صورت کسب رای مثبت دو سوم نمایندگان هریک از مجلس ها، لازم الاجرا می شود.

کد خبر 377484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha