همشهری آنلاین: نفت پس از اینکه روز گذشته تحت تاثیر انتظارات برای کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا و آهسته شدن روند رشد تولید نفت شیل به بالاترین قیمت در هشت هفته گذشته صعود کرد، در معاملات چهارشنبه ۴ مردادماه بازار جهانی به افزایش ادامه داد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت پس از رشد بیش از سه درصدی در سه‌شنبه، ۳۶ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۵۰.۵۶ دلار در هر بشکه ایستاد.

نفت وست تگزاس اینترميدیت آمریکا ۶۴ سنت یا یک درصد افزایش یافت و در ۴۸.۳۵ دلار در هر بشکه ایستاد.

آمار گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم که سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته که تولید پالایشگاه‌ها افزایش یافت، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد، در حالی که ذخایر بنزین افزایش و ذخایر میعانات کاهش پیدا کرد.

طبق آمار این گروه، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژوییه، به میزان ۱۰.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۸۷ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران کاهش ۲.۶ میلیون بشکه‌ای ذخایر را پیش‌بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، بازار همچنین از اعلام تصمیم عربستان سعودی برای کاهش صادرات نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز در ماه میلادی آینده که در نشست روز دوشنبه تولیدکنندگان‌ اوپک و غیراوپک اعلام شد رونق پیدا کرده است.

گروه بانکی ANZ در یادداشت تحقیقاتی با اشاره به تصمیم عربستان سعودی برای محدود کردن صادرات اعلام کرد: این امر انتظارت را برای کاهش بیشتر ذخایر برانگیخته است. نیجریه نیز موافقت کرد به محض این که تولیدش در سطح ۱.۸ میلیون بشکه در روز تثبیت شود، با محدود کردن یا حتی کاهش تولید، به پیمان نفتی اوپک ملحق شود.

با این‌ همه ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" معتقد است: روند صعودی قیمت نفت ممکن است به بازه ۵۰ دلار در هر بشکه محدود شود، زیرا همچنان که بازار به قیمت ۵۰ دلار نزدیک شده و به بالای این محدوده صعود می‌کند، تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا را به تولید بالاتر تشویق می‌کند.

براساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت به دلیل اشباع عرضه در سراسر جهان که تا حدودی تحت تاثیر تولید رو به رشد مناطق شیل آمریکا بوده، تحت فشار بوده قرار گرفته‌اند.

کد خبر 377468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha