همشهری آنلاین: تیم فوتبال بایرن مونیخ تا روز ٢٨ ژوئیه در سفر ١٢ روزه خود در شرق آسیا به سر مى‌برد.

Rummenigge

موج انتقادها از برقرارى این تور تبلیغاتى، مسئولین بایرن مونیخ را با چالشی جدى روبرو کرده است.

تيم فوتبال بايرن مونيخ، ركورددار قهرمانى فوتبال بوندس‌ليگاى آلمان، در چارچوب روند آماده‌سازى خود براى فصل جديد فوتبال باشگاه‌هاى آلمان و ليگ قهرمانان اروپا، در سفری درازمدت در خاوردور به سر مى‌برد. اين تور كه از روز ١۶ ماه ژوئيه با پرواز به كشور چين آغاز شده است، برگزارى چندين ديدار دوستانه و حضور در مراسم تبليغاتى فراوانى را در برمی‌گیرد.

اما فراتر از جوانب ورزشى، انگیزه اقتصادی نیز از عوامل مهم دیدار تيم بايرن مونيخ از كشورهاى چين و سنگاپور است. تعهدات فراوان باشگاه بايرن مونيخ با حاميان مالى خود، حضور هر چه بيشتر فوق ستارگان تيم پرآوازه فوتبال آلمان را در "بازارهاى بين‌المللى" و خارج از قاره اروپا، الزامى كرده است.

در پى كاميابى‌هاى فوق‌العاده بايرن مونيخ در فوتبال آلمان و اروپا در طول پنج دهه گذشته، اين باشگاه به يك برند و مارک برجسته جهانى با ميليون‌ها طرفدار در سرتاسر جهان تبديل شده است. بازاريابان باشگاه بايرن مونيخ براى حفظ و ادامه رشد "كالاى بايرن مونيخ"، خودنمايى اين تيم در "بازارهاى" آسيا و آمريكا را در تقويم برنامه‌هاى ثابت سالانه باشگاه قرار داده‌اند.

  • شكست مقابل آرسنال و ميلان و مصدوميت تياگو و برنات

در قسمت نخست سفر اكيپ بايرن مونيخ به آسياى شرقى، برگزارى دو ديدار دوستانه در كشور چين برنامه‌ریزی شده بود. بايرنى‌ها در نخستين ديدار خود در ضربات پنالتى مغلوب تيم آرسنال لندن از انگليس و سپس ٣ روز بعد از آن در روز ٢٢ ژوئيه نيز متحمل شكست سنگين ۴ بر صفر برابر تيم آ.ث. ميلان از  ايتاليا شدند.

ديگر بهاى سنگين ورزشى كه گريبان‌گير بايرن مونيخ در سفر به چين شده است، مصدوميت سنگين براى تياگو آلكانترا و خوآن برنات، ملى‌پوشان اسپانيايى بايرن مونيخ است. در حالى كه تياگو در هنگام تمرين تيم آسيب جدى ديد، برنات نيز در بازى مقابل آ.ث. ميلان مصدوم شد. اين دو بازيكن از ادامه سفر با بايرن مونيخ بازماندند و پس از بازگشت زودهنگام به آلمان، مورد معالجه و عمل جراحى نيز قرار گرفتند. برنات دست كم ٢ ماه از حضور در ميدان بازى دور خواهد ماند.

  • ادامه سفربه سنگاپور و انتقاد اولى هوينس از سفر

تيم فوتبال بايرن مونيخ پس انجام دو بازى در كشور چين و خودنمايي در مراسم متعدد تبليغاتى، راهى كشور سنگاپور شد. بايرن در نخستين ديدار دوستانه و تبليغاتى خود در سنگاپور با نتيجه ٣ بر ٢ مقابل تيم انگليسى چلسى لندن پيروز شد. آخرين بازى این تیم در سنگاپور قبل از بازگشت به آلمان، روز ٢٧ ژوئيه برابر تيم اينتر ميلان ايتاليا است.

حضور همزمان تيم‌هاى آ.ث. ميلان، آرسنال، چلسى و اينترميلان در سفر خاور دور تيم بايرن مونيخ، نمايانگر رقابت باشگاه‌هاى محبوب و پرطرفدار اروپايى در جذب بازار آسيايى است. مديران اقتصادى بايرن مونيخ معتقدند كه سقف درآمدسازى اين باشگاه در بازار داخلى در آلمان و اتحاديه اروپا دیگر از فضاى رشد چشمگيرى برخوردار نيست و بايرنى‌ها براى حفظ موقعيت بلندپروازى ورزشى و اقتصادى خود، به حضور موثر در بازارهاى ديگر جهانى نيازمندند.

اما اولى هوينس، رئيس باشگاه بايرن مونيخ در پى مصاحبه‌هاى خود در چارچوب سفر بايرن مونيخ، با اظهارات جنجالى توجه مطبوعات را جلب كرد. هوينس اشاره كرد كه با توجه به اولويت منافع اقتصادى و اهميت حفظ محبوبيت جهانى براى بايرن مونيخ، هويت و منافع ورزشى اين باشگاه نيز نبايد صدمه ببيند.

وى همچنين افزود كه تا كنون چنين تقويم سنگينی از برنامه‌ها را كه مملو از مراسم تبليغاتى براى تيم است، نديده است و اين روند در سال‌هاى آتى "خود به خود" ادامه نخواهد داشت.

تيم فوتبال بايرن مونيخ در ديدار افتتاحيه فصل جديد بوندس‌ليگا، روز ١٨ ماه اوت ميزبان تيم باير لوركوزن است.

کد خبر 377430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha