سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

هنگام خرید انار و نیز در نگهداری آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

انار

* انار تازه را می‌شود در دمای اتاق و البته در محیطی تاریک و خنک، تا یک هفته نگه داشت.
* برای نگهداری بیشتر، باید انار قاچ خورده را توی یخچال گذاشت. این‌طوری، تا 2 هفته می‌شود انار سالمی داشت.

* آنهایی که می‌خواهند زمستان‌ها انار تابستان را انبار کنند، چاره‌ای ندارند جز اینکه دانه‌های آن را توی ظرف درداری، در فریزر بگذارند. تجربه نشان می‌دهد تا 6 ماه می‌شود از سلامت دانه‌های انار مطمئن بود.

* شپشک، شته و کنه آفت‌های مهم انار هستند اما «کرم گلوگاه» اصلی‌ترین دشمن این میوه است که واقعا از گلوگاه انار وارد می‌شود و خرابکاری می‌کند. بدترین مسئله‌اش هم این است که سخت می‌شود حریفش شد. اما بعضی انارها ذاتا نسبت به این کرم مقاوم‌اند.

هنگام خرید اول به گلوی انار نگاه کنید؛ اگر سیاه باشد، احتمال وجود کرم گلوگاه زیاد است.
* انار اصولا میوه ماندگاری است، به شرطی که در محیط مناسب نگهداری شود. محیط مرطوب، حتی اگر یخچال باشد، باکتری‌ها و قارچ‌های پوسته آن را فعال می‌کند و حتی کپک می‌زند؛ پس انار را در ظرف دردار یا پلاستیکی – که رطوبت را حفظ می‌کند – نگه ندارید.

* همیشه بهتر است انار را تازه خرید؛ به‌ویژه در فصل پاییز، چون از ابتدای این فصل، زمان برداشت انار شروع می‌شود؛ برداشتی که با عجله نیست.

 انار حتی بعد از رسیدن کامل، تا 2 ماه می‌تواند روی درخت سالم بماند.

* برای نگهداری انار به مدت طولانی‌تر می‌توانید آن را لای کاغذ روزنامه پیچیده و در سبد چوبی در جای دور از آفتاب و خنک مثل زیرزمین، از سقف آویزان کنید. البته در بازار کاغذهای مخصوصی آغشته به مواد نگهدارنده هم وجود دارند.

کد خبر 37740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز