همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر نیرو گفت: هفت روز پر مصرف برق از چهارم تا مرداد در پیش است و احتمالا رکورد مصرف برق در کشور شکسته خواهد شد. در این شرایط، تقاضای ما صرفه جویی بیشتر و مصرف بهینه برای عبور از این هفته پر مصرف و گرم سال است.

مصرف برق

ستار محمودی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بهره‌برداری از یک طرح صنعتی در شیراز افزود: اوج مصرف برق امسال در 14 تیر ماه با 55 هزار و 364 مگاوات بوده ولی هفته آینده این رکورد بالاتر می‌رود چرا که گرمای هوای سراسر کشور رو به افزایش است، از مردم تقاضا داریم در زمان پنج ساعته اوج مصرف، دستگاه‌های غیر ضروری را از مدار مصرف خارج و مصارف غیر ضروری را به ساعات دیگری موکول کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از چهارشنبه هفته جاری تا پنجشنبه هفته آتی تقاضای بیشتری داریم که مردم مصرف بهینه را رعایت کنند گفت: این هفت روز احتمالا رکورد مصرف برق در کشور شکسته خواهد شد و زمان مهمی است که بتوانیم با مدیریت مصرف از رخدادها و خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری کنیم.

محمودی در ادامه افزود: اکثر نقاط کشور در این هفته روی نقطه اوج مصرف خواهد بود، تولید برق برای این هفته پیش‌بینی و ظرفیت نیروگاه ها دیده شده است اما فشار بیشتر بر تجهیزات و تاسیسات نیروگاهی امکان پذیر نیست و باید با مدیریت مصرف از هفته پیش رو به خوبی عبور کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه پارسال در نقطه اوج مصرف حداکثر 52 هزار و 500 مگاوات مصرف داشتیم گفت: بنا بر این اوج مصرف امسال تا کنون از این رقم بیشتر شده است، این موضوع بیانگر رشد مصرف برق در سطح کشور است، امسال علاوه بر این که این رکورد شکسته شده است احتمال افزایش بیشتر مصرف هم وجود دارد.

محمودی همچنین در مراسم بهره برداری از طرح تولید پنل‌های خورشیدی در شیراز با تاکید بر اینکه برنامه خاموشی برای تابستان امسال پیش‌بینی نشده است، گفت: ظرفیت کنونی تولید برق جوابگوی نیاز کشور است اما در زمان اوج مصرف، مدیریت مصرف مردم است که می‌تواند زمان اوج مصرف را هموار کند.

وی رشد مصرف برق در فصل تابستان امسال را حدود هفت درصد پیش بینی کرد و گفت: 2 تا 2.5 درصد از این رشد مصرف به دلیل به حرکت در آمدن بخش صنعت کشور است.

محمودی ادامه داد: معمولا نارسایی‌هایی که در حوزه افزایش مصرف اتفاق می‌افتد، بیشتر از 2 تا سه ساعت در برخی از روزهای تابستان نیست که اگر مصرف کنندگان رعایت کنند، می‌توانیم از این زمان اوج مصرف عبور کنیم.

این مقام مسئول با توجه به اینکه طرح تولید پنل‌های خورشیدی در شیراز طرحی قابل توجه است گفت : وزارت نیرو از چنین طرح‌هایی حمایت می‌کند، در راستای اقتصاد مقاومتی باید هم در مصرف برق و هم در کاستن از مصرف انرژی‌های فسیلی و تولید برق و انرژی پاک همت بیشتری در کشور شکل گیرد.

کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی با 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری با حضور قائم مقام وزیر نیرو در شهرک صنعتی شیراز به بهره برداری رسید.

این طرح قابلیت تولید پنلهایی با ظرفیت 130 مگاوات انرژی خورشیدی در سال را دارد و این ظرفیت تا 250 مگاوات قابل افزایش است. پنل‌ها در قالب مزارع یک تا 10 مگاواتی تولید و عرضه می‌شود. پنل های خورشیدی که در این واحد صنعتی تولید می‌شود، قابلیت تامین انرژی برای مصارف مختلف را دارد.

این طرح همچنین برای صادرات محصولات برنامه‌ریزی شده و سفارش صادرات 300 مگاوات پنل دریافت کرده است.

کد خبر 377347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha