سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی،وزیر امور خارجه قطر دو اصل را برای گفت‌وگو با کشورهای تحریم‌کننده قطر تعیین کرد و گفت: این کشورها باید قبل از آغاز گفت‌وگو با قطر این دو اصل را رعایت کنند.

 محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر به شبکه خبری الجزیره گفت: اصل اول برای گفت‌وگو با کشورهای تحریم‌کننده احترام به حق حاکمیت کشورها و قوانین بین‌المللی و اصل دوم این است که گفت‌وگو منجر به تعهدهاي متقابلی شود که همه طرف‌های بحران ملزم به رعایت آن باشند.

وزیر امور خارجه قطر در ادامه نسبت به اتهام‌هايی بی‌اساس که از سوی کشورهای عربستان و امارات متوجه کشورش شده ابراز تاسف کرد و اتهام دوحه به دست داشتن در قتل سربازان اماراتی در یمن که از سوی ابوظبی مطرح شده را رد کرد و گفت: آنچه مسئولان اماراتی در این خصوص می‌گویند از همان روز اول کشته شدن این سربازان در یمن با یکدیگر تناقض داشت.

آل ثانی افزود: عبدالعزیز المقرن، شهروند عربستانی که حین اجرای عملیاتی تروریستی در عربستان کشته شد، هیچ‌گاه تابعیت قطری نداشته و اصلا وارد خاک قطر نشده بود.

به گزارش ایسنا،او ادامه داد: هماهنگی‌های امنیتی قطر با عربستان که با آغاز بحران اخیر منطقه متوقف شد، عربستان را از حمله‌هاي تروریستی متعددی نجات داد.

وزیر امور خارجه قطر در ادامه ادعای مطرح شده از سوی امارات مبنی بر این‌که این کشور حسابی در بانک مرکزی قطر به ارزش ۸۰۰ میلیارد دلار برای حمایت از تروریسم دارد را رد کرد.

این مسئول قطری با اشاره به این‌که اختلاف کشورهای تحریم کننده قطر با کشورش فاقد هر گونه تفکری پخته و سنجیده برای مدیریت آن است، از کشورهای تحریم کننده قطر خواست دست از این اتهام زنی‌ها بردارند.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد) روابط دیپلماتیک خود با قطر را با طرح ادعای حمایت دوحه از تروریسم قطع کردند.

این چهار کشور ۱۳ درخواست برای ازسرگیری روابط خود با دوحه مطرح کردند که از سوی دوحه رد شدند.

کد خبر 377296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha