سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات نشان داده که انتخاب صحیح غذاھا، میوه‌ھای تازه، سبزی‌جات، نوشیدنی‌ھای غیرکربناته و محصولات لبنی، الگوی تولید بزاق را تغییر داده و به طور موقت باعث تغییر جوانه‌ھای چشایی می‌شوند، به گونه‌ای که دلپذیر بودن سیگار را در نظر فرد سیگاری، کاھش می‌دھند.

ترک موثر سیگار با کمک ۶ ماده غذایی سالم!

به گزارش آوای سلامت به نقل از myhealthlist علاوه بر این، بر اساس نتایج مطالعات، افراد سیگاری که از میوه‌ها و سبز‌ي‌جات به میزان کافی استفاده می‌کنند، سه برابر بیشتر از سایر سیگاری‌ها که علاقه‌ای به مصرف میوه و سبزی ندارند، در ترک سیگار موفق هستند:

  • شیر: نوعی طعم را در دھان باقی می‌گذارد که پس از نوشیدن آن، فرد سیگاری را نسبت به سیگار بی‌میل می‌کند. ھمچنین زمانی که فرد به دلیل کاھش انرژی به نیکوتین اشتیاق پیدا می‌کند، پروتئین موجود در شیر می‌تواند انرژی مورد نیاز وی را تامین کند. بنابراین، ھر زمان که احساس کردید که نیاز به کشیدن سیگار دارید، نوشیدن یک جرعه شیر یا خوردن ماست یا تکه‌ای پنیر را در اولویت قرار دهید.
  • ھویج: کاروتنوئید‌ھای موجود در ھویج نه تنھا به ترک سیگار کمک می‌کنند بلکه از شما در برابر سرطان، حفاظت می‌کنند. پس ھر وقت تمایل به کشیدن سیگار دارید، از ھویج استفاده کنید.
  • تخم آفتابگردان: تحقیقات نشان می‌دھند که تخم آفتابگردان اثری مشابه تنباکو بر روی ذھن فرد می‌گذارد. ھمچنین باعث افزایش ترشح آدرنالین می‌شود. ویتامین‌ھای ب کمپلکس موجود در تخم آفتابگردان به تغذیه سیستم عصبی کمک می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد تخم آفتابگردان به دلیل محتوای بالای چربی که دارد، منجر به افزایش وزن می‌شود و باید مقدار مصرف را کنترل کنید.
  • موز: یکی از بزرگترین موانعی که تلاش‌ھای افراد سیگاری را برای ترک سیگار با شکست مواجه می‌کند، نیاز مبرم به انرژی و احساس استرس است. موز، سرشار از ویتامین‌ھای ضروری و مواد معدنی است و انرژی شما را تقویت نموده و استرس ناشی از نیاز به نیکوتین را کاھش می‌دھد.
  • چای مرزنجوش: مرزنجوش با خشک کردن گلو، لذت و رضایت ناشی از کشیدن سیگار را کاھش می دھد. کافیست یک قاشق چایخوری مرزنجوش را در یک فنجان آب به مدت ١۵ دقیقه بجوشانید و ھر زمان که به کشیدن سیگار نیاز پیدا کردید، از این چای استفاده کنید.
  • میخک: میخک، عادت کشیدن سیگار را به طور کامل از بین نمی‌برد اما به فرد سیگاری در کاھش تعداد نخ‌ھای نیکوتین کمک می‌کند. پس از کشیدن اولین نخ سیگار در روز، میخک را در دهانتان بگذارید. به این ترتیب طعم نیکوتین برای مدت طولانی‌تری در دهان شما باقی می‌ماند و احساس کشیدن سیگار بعدی را کاهش می‌دهد.
کد خبر 377272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha