دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

پسری که به بیماری روانی مبتلا ست به این بهانه که مادرش ۱۰ سال قبل پدرش را به قتل رسانده بود دست به جنایت زد و مادرش را به قتل رساند.

ساعت9:30 صبح 31تيرماه سال95 مأموران كلانتري مجيديه با قاضي مرادي بازپرس ويژه قتل پايتخت تماس گرفتند و خبر از جنايتي هولناك دادند. با حضور تيم تحقيق در محل حادثه معلوم شد كه مقتول مادرخانواده است كه دقايقي قبل به‌دست پسر 45ساله‌اش به قتل رسيده است.

وقتي عامل جنايت بازداشت شد درباره انگيزه‌اش از قتل مادرش گفت: مدتي قبل چون به بيماري روحي مبتلا بودم، همسرم از من جدا شد و از آن به بعد به همراه مادرم زندگي مي‌كردم و در اين مدت بر سر ارثيه پدري‌ام با يكديگر اختلاف پيدا كرديم. وي ادامه داد: شب قبل از حادثه وقتي خواب بودم بوي گاز احساس كردم و فهميدم شيرگاز باز است. فكر كردم كه مادرم با اين كار قصد داشته كه من را بكشد. آن شب مادرم در خانه نبود و تا صبح منتظر شدم تا او برگشت. من هم او را به آشپزخانه كشاندم و با چند ضربه گوشتكوب و قيچي وي را به قتل رساندم.

شواهد به‌دست آمده حاكي از آن بود كه متهم دچار بيماري شديد روحي است و اين بيماري از 10سال قبل، وقتي پدرش به‌دست مادرش به قتل رسيد تشديد شده است. وي در ادامه بازجويي‌ها گفت: روزي 20قرص اعصاب مي‌خورم و نسبت به مادرم بدبين بودم. او 10سال قبل در يكي از شهرهاي مازندران پدرم را با چاقو به قتل رسانده بود. او مي‌خواست با اين كار اموال پدرم را تصاحب كند. با اين حال من و برادرم او را بخشيديم و بعد از مدتي آزاد شد. مادرم مي‌خواست من را به قتل برساند تا همه ارثيه پدرم به او برسد.

به‌دنبال اعترافات اين مرد او صحنه قتل را بازسازي كرد و پرونده‌اش با صدور كيفرخواست به دادگاه فرستاده شد. اين در حالي بود كه شرايط روحي متهم طوري بود كه مدتي بعد با نظر پزشكي‌قانوني در بيمارستان رواني بستري شد. مدتي بعد نيز برادر مقتول به‌عنوان تنها ولي دم به دادسراي جنايي رفت و گفت به‌خاطر بيماري برادرش او را بخشيده است.

با وجود اين صبح ديروز جلسه رسيدگي به اين پرونده به لحاظ جنبه عمومي جرم در شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده برگزار شد. هرچند در اين جلسه متهم به‌دليل تشديد بيماري‌اش حضور نداشت اما وكيل مدافع وي به دفاع از او پرداخت. او گفت: موكلم به‌شدت بيمار است.

او دچار افسردگي شديدي شده و به‌دليل شدت بيماري‌اش در بيمارستان رواني بستري است و اجازه خروج ندارد. به همين دليل تقاضا مي‌كنم كه در مجازاتش تخفيف قائل شويد.براساس اين گزارش با پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودي رأي خود را صادر كنند.

کد خبر 377227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha