دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

فیلمبرداری تازه‌ترین تجربه کارگردانی اصغر فرهادی در حالی تا چند روز دیگر در اسپانیا آغاز می‌شود که خبر بازی یک بازیگر ترکیه‌ای در آن منتشر و خیلی زود تکذیب شد.

سینما

به گزارش همشهري، سايت معتبر imdb كه اطلاعات پروژه‌هاي سينمايي را در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار مي‌دهد، تصويري از سعادت آكسوي را بين بازيگران اصلي فيلم فعلا بدون نام فرهادي آورده بود. اين بازيگر بين ايراني‌ها با سريال تركيه‌اي «حريم سلطان» شناخته مي‌شود و ظاهرا اينجا بسيار محبوب است. البته مديران imdb اندكي بعد اين تصوير را از صفحه مربوط به فيلم فرهادي حذف كردند تا به شايعه‌ها پايان دهند.

همزمان، روابط عمومي تنها فيلمساز ايراني برنده اسكار در ايران تمام اطلاعات و شايعه‌هاي مربوط به حضور آكسوي را در فيلم تكذيب كرد تا مشخص شود فرهادي قصد دارد از نام‌ها و چهره‌هاي معتبر و جهاني در تجربه تازه خود بهره ببرد. مشهورترين زوج اسپانيايي دنياي سينما يعني پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم با سابقه بردن مجسمه اسكار بازيگران اصلي فيلم هستند و ريكاردو دارين، بازيگر تحسين‌شده و سرشناس آرژانتيني هم در كنار آنها ايفاي نقش خواهد كرد.

ممنتو فيلمز كه پيش‌تر در توليد «فروشنده» و «گذشته» با فرهادي همكاري كرده بود، يكي از تهيه‌كنندگان اصلي پروژه تازه اوست. هر چند معتبرترين نام در ميان گروه توليد را شايد بتوان پدرو آلمودووار دانست. اين فيلمساز اسپانيايي برنده اسكار همراه برادرش يك شركت سينمايي در مادريد دارد و از مدت‌ها پيش علاقه خود را به همكاري با همتاي ايراني خود اعلام كرده بود. به اين ترتيب، فيلم بدون نام فرهادي با مشاركت چند كشور اروپايي به مرحله توليد مي‌رسد.

آنچه تا امروز از پروژه تازه خالق «جدايي نادر از سيمين» مشخص شده، جمع شدن چند چهره اسكاري در پشت و مقابل دوربين آن است. جز دارين آرژانتيني كه هنوز دستش به مجسمه طلايي نرسيده، 2بازيگر اسپانيايي هر كدام‌يك اسكار برده‌اند. آلمودووار براي «با او حرف بزن» جايزه بهترين فيلمنامه غيراقتباسي را از آكادمي اسكار به‌دست آورده و در كارنامه فرهادي 2جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان به چشم مي‌خورد.

اگر همه‌‌چيز طبق برنامه پيش برود و فيلمساز تحسين‌شده ايراني فيلم خود را تا چند روز آينده كليد بزند، به‌احتمال فراوان بايد منتظر رونمايي از آن در جشنواره فيلم كن سال آينده باشيم. فرهادي و آلمودووار از محبوب‌ترين چهره‌هاي كن هستند و بعيد است مديران و برنامه‌ريزان اين رويداد مهم سينمايي فرصت حضور آنها را در بخش مسابقه كن2018 از دست بدهند. فقط نكته اينجاست كه اگر فيلم راهي رقابت اسكار شود، جايزه احتمالي آن به نام سينماي اسپانيا نوشته مي‌شود نه ايران.

کد خبر 377222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha