جمعه ۹ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین - محمد رسولی: آیا تا به‌‌حال برایتان پیش آمده است که قصد داشته باشید صدای خودتان را توسط میکروفن در کامپیوتر ضبط و ذخیره‌سازی کنید؟

برای رفع این نیاز شما به نرم‌افزاری احتیاج دارید تا این کار را برای  شما انجام دهد. شما برای ضبط صدای خود در کامپیوتر از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنید؟

همان‌طور که می‌دانید سیستم عامل ویندوز، خود دارای برنامه‌ای برای ضبط صدا می‌باشد که Sound Recorder نام دارد اما این برنامه تنها 60 ثانیه اقدام به ضبط و ذخیره‌سازی صدای شما می‌کند. نرم‌افزارهای دیگری نیز وجود دارند که در کنار کار اصلی خود دارای ویژگی‌ ضبط صدا نیز می‌باشند. نرم‌افزارهایی نظیر Jet Audio.
Record Pad Sound Recorder نام نرم‌افزاری از شرکت NCH می‌باشد. این نرم‌افزار که به‌منظور ضبط صدا طراحی شده است باتوجه به حجم کم خود دارای امکانات زیادی می‌باشد. شما به کمک این ابزار می‌توانید پیغام‌ها و صدای خود را از طریق میکروفن در هر مدت زمان دلخواه ضبط و ذخیره‌سازی کنید. همچنین این نرم‌افزار دارای قابلیت ارسال فایل‌های ضبط شده بر روی Email و فضاهای اینترنتی نیز می‌باشد که شما می‌توانید از این مزیت برای موارد امنیتی نیز استفاده کنید و اقدام به ضبط صدای افراد کنید.
از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- قابلیت ضبط صدا، موسیقی و هر صوت دیگری
- ذخیره‌سازی در فرمت‌های WAV و MP3
- ضبط صدا و ذخیره‌سازی فایل‌ها در زمینه برنامه‌های در حال اجرا
- قابلیت ذخیره‌سازی فایل‌های WAV بر روی هارد و یا ذخیره‌سازی آن‌ها بر روی CD به‌صورت مستقیم توسط نرم‌افزار
- توانایی ارسال فایل‌های صوتی ضبط شده بر روی Email و یا ارسال آن‌ها بر روی فضای FTP به‌صورت خودکار
- قابلیت کنترل برنامه توسط Hotkey برای سهولت در استفاده از نرم‌افزار
- قابلیت ویرایش فایل‌های MP3  در برنامه
و... .
این نرم‌افزار با تمامی ویندوزهای 95 /  NT4/98/2000/Me/XP/2003 و اپل مکینتاش، سازگار می‌باشد و در حال حاضر، نسخه 2.11 آن بر روی سایت NCH‌ وجود دارد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 37720

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز