یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «امیر کاستاریتسا» در جدیدترین پروژه سینمایی خود فیلمی درباره «فئودور داستایوفسکی» نویسنده سرشناس روس می‌سازد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این کارگردان نامدار صربستانی اعلام کرد که برای ساخت فیلم جدیدش با یک کمپانی چینی قرارداد بسته است و پروژه جدید سینمای‌اش را در این کشور مقابل  دوربین خواهد برد.

وی که هم‌اکنون مشغول نگارش فیلمنامه جدیدش است، گفت: داستان این فیلم به دوراهی‌های اخلاقی در آثار «فئودور داستایوفسکی»، نویسنده شهیر و قرن نوزدهمی روس در محیطی متفاوت می‌پردازد. هدف من نشان دادن جنبه‌های اصلی آثار «داستایوفسکی» از دیدگاه جامعه چین و همچنین نزدیک‌تر کردن ایده‌های این نویسنده کلاسیک به واقعیت است.

این نویسنده بزرگ روسی در طول دوران زندگی خود شاهکارهای «جنایت و مکافات«، «ابله»، «برادران کارامازوف»، «جن‌زدگان»، «قمارباز» و آثار متعدد دیگری را خلق کرده است.

«کاستاریتسا» همچنین عنوان کرد: این پروژه سینمایی که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است درحال و هوای چین معاصر ساخته می‌شود و شخصیت اصلی داستان زنی است که دارای مشکل شدید بینایی است و نیازمند دریافت خدمات پزشکی گران قیمتی در کشور فرانسه است.

«امیر کاستاریتسا» در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۸۵ برای فیلم‌های «زیرزمین» و «وقتی بابا رفته بود ماموریت» موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن شد و جزو معدود کارگردانان جهان با دو جایزه نخل طلاست.

وی همچنین در سال ۲۰۰۵ ریاست هیات داوران جشنواره‌ کن را عهده‌دار بود، در سال ۲۰۰۷ سفیر ملی یونیسف در صربستان منصوب شد و یک سال بعد نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه را به گردن آویخت.

از مهمترین افتخارات سینمایی وی می‌توان به دریافت خرس نقره‌ای برلین در سال ۱۹۹۳ برای «رویای آریزونا»، جایزه‌ بهترین کارگردانی (۱۹۸۹) جایزه فیپرشی (۱۹۸۵) و دو نخل طلا از جشنواره‌ کن، جایزه‌ بهترین فیلم اروپایی جوایز سزار فرانسه در سال ۲۰۰۵، جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز لومیر فرانسه در سال ۱۹۹۶، جایزه‌ شیر طلای کوچک و شیر نقره‌ای جشنواره‌ ونیز در سال ۱۹۹۸ برای «گربه سیاه، گربه سفید» و جایزه شیر طلا و جایزه‌ فیپرشی ونیز در سال ۱۹۸۱ برای «دالی بل را یادت می‌آید؟» اشاره کرد.

جدیدترین ساخته این کارگردان صربستانی «در راه شیری» با بازی «مونیکا بلوچی» نام داشت که سال گذشته در جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد.

کد خبر 377091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha