همشهری آنلاین: در مراسمی که دیشب برای اهدای جوایز پلاتینو برگزار شد پدرو آلمادوار به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم «جولیتا» انتخاب شد و در همین حال سونیا بارگا جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، «شهروند ممتاز» که نامزدی چهار جایزه از جوایز پلاتینو را که به سینمای ایبرو-آمریکایی تعلق می‌گیرد دریافت کرده بود، موفق‌ترین فیلم دیشب بود.

این فیلم بلند به عنوان برنده بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر برای اسکار مارتینس تقریبا همه جوایز مهم را دریافت کرد و در همین حال با موفقیتی که در باکس آفیس به دست آورده به عنوان یک کمدی درخشان معرفی شد. این فیلم به کارگردانی ماریانو کوهن و گاستون دوپار ساخته شده است.

این فیلم سال پیش در جشنواره فیلم ونیز برای نخستین بار اکران شد و بازیگر مرد آن موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر شده بود. او در نقش نویسنده برنده جایزه ادبی نوبل که به خانه‌اش در آرژانتین بازمی‌گردد ظاهر شده که با خطرات گذشته دوباره مواجه می‌شود.

از مهمترین برندگان چهارمین دوره این جوایز فیلم «جولیتا» و «هیولا صدا می‌کند» نیز بودند.

در این مراسم پدرو آلمودوار کارگردان سرشناس سینمای اسپانیا جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

وی جایزه‌اش را به خانواده قربانیان جنگ داخلی اسپانیا تقدیم کرد که هنوز حتی نمی‌دانند جنازه‌های عزیزانشان در کجا به خاک سپرده شده است و بیشتر آنها در گروه‌های دسته‌جمعی به خاک سپرده شده‌اند.

آلمادوار گفت: برخی می‌گویند این حرف‌ها زنده کردن دردهای قدیمی است اما نه بر عکس، این کمک می‌کند تا به آنها نزدیک شویم.

«خولیتا» که به عنوان نماینده اسپانیا در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار حضورداشت، نامزد چهار جایزه بود و دو جایزه از جمله جایزه موسیقی را برای آلبرتو ایگلسیاس دریافت کرد.

«هیولا صدا می‌کند» ساخته جی.آ.بایونا نیز که شب را با هفت نامزدی شروع کرده بود و بیش از هر فیلم دیگری نامزد دریافت جایزه شده بود چهار جایزه برد و با کسب جوایز بهترین کارگردانی هنری، بهرین تدوین، بهترین فیلمبرداری وبهترین صدا به خانه رفت.

«نرودا» ساخته پابلو لارین که نامزد پنج جایزه بود این مراسم را با دست خالی ترک کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن نیز برای بازی در فیلم برزیلی «آکواریوس» به سونیا براگا اهدا شد. جایزه یک عمر دستاورد هنری نیز به ادوارد جیمز اولموس اهدا شد.

جوایز پلاتینو از سوی ۲۳ کشور اسپانیایی‌زبان برای تجلیل از سینمای این بخش از جهان اهدا می شود و امسال مراسم چهارمین دوره آن در مادرید برگزار شد. سال ۲۰۱۸ این مراسم در مکزیک برگزار می‌شود.

کد خبر 377089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha