همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات تاکید کرد مصوبه ارائه‌ی اینترنت نامحدود ثابت امروز در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده و تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

محمود واعظی

به گزارش ایسنا، محمود واعظی  با اشاره به تصمیم نهایی برای ارائه‌ی اینترنت نامحدود ثابت، اظهار کرد: ما امروز در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه خوبی داشتیم. برای این که به جای ارائه اینترنت برحسب حجم، از حجم فروشی به سمت اتصال و ارائه اینترنت برحسب سرعت رفتیم، زیرا با راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات ما محدودیت گذشته را نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که اکنون سرعت تعیین کننده قیمت است، گفت: در گذشته استفاده از اینترنت به طوری بود که شما یک بار هنگام خرید بسته پول پرداخت می‌کردید و با اتمام حجم باز هم مجبور به خرید حجم بودید، اما اکنون تنها به ازای سرعت اینترنت هزینه می‌پردازیم. این مصوبه امروز تصویب شده و تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.
وی درباره انتقال سرورها تلگرامی، توضیح داد: روز گذشته درباره این موضوع مفصلا صحبت کردیم و آقای جهرمی هم در برنامه خبری شب گذشته به آن پرداخت.

او با بیان این که کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد شده در راستای شبکه ملی اطلاعات است، اظهار کرد: اکنون که شرکت‌های زیادی در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند و مقررات خاص خود را دارند، مسوولان ما در دولت و بخش‌های دیگر باید تفاوتی بین برخورد با یک شرکت که تمام سرمایه‌اش پلت‌ فرم و برنامه نرم افزاری‌اش است قائل شوند.

وی خاطر نشان کرد: مردم به این کسب و کارهای اینترنتی اعتماد کردند و اگر پلت فرم این کسب و کارها ناگهان فیلتر شود، همه چیز به هم می‌ریزد و اعتماد مردم نیز سلب می‌شود، بنابراین ما معتقدیم باید برای آنها مقررات تسهیل‌گر بگذاریم. ما نمی‌توانیم کسب و کار شرکت‌ها را تعطیل کنیم، بلکه با ایجاد شرکت‌ها باید برای آنها مقررات جدیدی ایجاد کنیم.

 

کد خبر 377060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha