همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا با حمله به نیویورک تایمز و "دستور کار بیمار" آن مدعی شد یکی از گزارش‌های نیویورک تایمز تلاش آمریکا برای بازداشت البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش را ناکام گذاشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: "نیویورک تایمزِ شکست‌خورده تلاش آمریکا برای کشتن البغدادی،‌ تحت‌ پیگردترین تروریست را ناکام گذاشت، دستور کار بیمار آنها در امنیت ملی."

ترامپ اتهام‌ها علیه نیویورک تایمز را شرح نداد و نگفت که چه افشاگری از سوی این روزنامه موجب شده تا ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش بازداشت یا کشته نشود.

نیویورک تایمز در بیانیه‌ای به وب‌سایت پولتیکو نوشت: ما از کاخ سفید خواسته‌ایم تا درباره این توئیت شفاف‌سازی کند.

رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که ترامپ احتمالا به یک گزارش فاکس نیوز درباره اظهارنظرهای جمعه گذشته یک ژنرال ارشد در کنفرانس امنیتی اسپن در کلورادو واکنش نشان داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل،‌ در این کنفرانس ژنرال تونی توماس، رئیس فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش آمریکا ظاهرا گفته بود نیروهای آمریکایی پس از حمله سال ۲۰۱۵ که به اطلاعاتی درباره گروه داعش ختم شد در یک مرحله به البغدادی "بسیار نزدیک" شدند.

فاکس نیوز گزارش داد توماس گفته است که نیروهای آمریکایی "سرنخ خوبی" از مخفیگاه رهبر داعش داشتند.

 ژنرال توماس در این کنفرانس گفت: متاسفانه این مساله به یکی از روزنامه‌های مطرح درز پیدا کرد و این سرنخ از بین رفت.

در پی ادعاهای متفاوت در ماه‌های اخیر درباره کشته‌شدن رهبر داعش جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت، به عقیده او البغدادی هنوز زنده است.

او گفت: ما دنبال او هستیم و معتقدیم که او زنده است.

اخیرا اخبار بسیاری درباره مرگ البغدادی منتشر شده است. با توجه به این‌که آمریکا برای سر او جایزه ۲۵ میلیون دلاری گذاشته است، البغدادی به ندرت در ملاءعام حاضر می‌شود و طبق گزارش‌ها، بین اراضی تحت اشغال داعش در عراق و سوریه تردد دارد.

کد خبر 377045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha