۳ روز پس از وقوع حادثه برای گردشگران در رودخانه دز، بیم‌ها و امید‌ها درباره سرنوشت ۳مفقود شده این حادثه در حال افزایش است.

عملیات جستجو

حالا گروه‌هاي امداد و نجات همه امكانات خود را به‌كار گرفته‌اند و اميدوارند بتوانند ردي از اين 3جوان بيابند.شروع اين حادثه به عصر روز پنجشنبه بر مي‌گردد كه اعضاي يك تور گردشگري تصميم گرفتند براي تفريح در امواج خروشان رودخانه دز راهي منطقه چال‌كندي در شهرستان دزفول شوند. آنها 19نفر بودند و در منطقه‌اي به نام دره ارواح به آب زدند. وجود گرداب در اين منطقه باعث شده تا حرفه‌اي‌ترين افراد هم به ندرت به آنجا بروند اما اعضاي اين گروه با استفاده از تيوپ وارد رودخانه شدند.

چند دقيقه بيشتر نگذشته بود كه حادثه به سراغ اعضاي اين گروه آمد. تيوپ آنها در برخورد با صخره از بين رفت و لحظاتي سخت و نفسگير به سراغ گردشگران آمد. در جريان اين حادثه 2نفر از آنها جان خود را از دست دادند، 13نفر نجات پيدا كردند و سرنوشت 4نفر ديگر در هاله‌اي از ابهام قرار داشت. از همان موقع بود كه گروه‌هاي امداد و نجات تلاش خود را براي يافتن 4مفقود شده آغاز كردند و يك روز بعد ناباورانه يكي از آنها را كه دختري جوان به نام مريم زنگنه بود در منطقه‌اي صعب‌العبور پيدا كردند. او 24ساعت در آب شناور و دچار سرمازدگي شده بود اما امدادگران توانستند وي را نجات دهند.

نجات دختر جوان اميدها را براي زنده بودن 3گردشگر ديگر دوچندان كرد و عمليات جست‌وجو با حساسيت ويژه‌اي ادامه يافت اما تا عصر ديروز امدادگران نتوانسته بودند آنها را بيابند.شاهين فتحي، معاون امداد و نجات هلال احمر درباره ادامه عمليات جست‌وجو به همشهري گفت: محلي كه اين حادثه در آنجا اتفاق افتاده منطقه‌اي سخت گذر است.

با وجود اينكه بالگرد هلال احمر از همان ساعت‌هاي ابتدايي بر فراز منطقه به پرواز در آمد اما حتي در برخي مناطق حضور بالگرد نيز امكان‌پذير نيست. با وجود اين تيم عملياتي هلال احمر در ارتفاعات پياده شده‌اند تا جست‌وجو را به‌صورت دشتباني ادامه دهند. همچنين به‌دليل اهميت اين حادثه از سگ‌هاي زنده‌ياب استفاده مي‌كنيم و تيم‌هاي غواصي و گروه‌هاي واكنش سريع در منطقه حضور دارند و مسير رودخانه را براي يافتن 3مفقود شده جست‌وجو مي‌كنند. وي ادامه داد: به‌دليل اينكه در مسير رودخانه مناطقي به شكل گرداب قرار دارد، ممكن است كه اين افراد در مناطق گردابي گرفتار شده باشند و احتمال زنده بودن آنها وجود دارد. به همين دليل عمليات ويژه تا يافتن آنها ادامه مي‌يابد.

کد خبر 376983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha