قاتل آتنا در حالی به قتل یک زن دیگر اعتراف کرده که پلیس احتمال می‌دهد وی در ماجرای قتل ۲ زن در شمال کشور نیز نقش داشته است.

متهم


شكور پورحسين، نماينده مردم پارس‌آباد و بيله‌سوار در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با همشهري جزئيات تازه‌اي از اين پرونده را بازگو كرد.

  • پرونده قتل آتنا در چه مرحله‌اي است؟

پرونده در حال رسيدگي است و با دستور ويژه رياست محترم قوه قضاييه، خارج از نوبت پيگيري مي‌شود و هم‌اكنون نيز در حال رسيدگي است. قاتل علاوه بر قتل آتنا به قتل زن ديگري هم در چند سال پيش اعتراف كرده اما هنوز جسد او پيدا نشده است.

  • درباره اين زن بيشتر توضيح دهيد.

آنطور كه از مسئولان قضايي شنيده‌ام، چند سال پيش زن جواني در پارس‌آباد ناپديد مي‌شود. اين زن تنها زندگي مي‌كرد و مي‌گويند كه اسماعيل(قاتل آتنا) به‌طور موقت با او ازدواج كرده بود. وقتي خانواده زن جوان گزارش ناپديد شدن او را اعلام كردند، تحقيقات گسترده‌اي انجام شد. اسماعيل هم به‌خاطر ارتباطي كه با اين زن داشت بازداشت شد اما گفت كه بي‌گناه است. در نهايت هم به‌دليل اينكه هيچ مدركي عليه او وجود نداشت آزاد شد.

  • پيش از اين شما اعلام كرده بوديد كه كساني كه در تبرئه شدن اسماعيل در آن زمان نقش داشتند بايد محاكمه شوند. اين افراد چه كساني هستند؟

بنده اعلام كردم كه شايد كساني در تبرئه شدن او مقصر بوده‌‌اند اما خوشبختانه تحقيقات زيادي در اين‌باره انجام و معلوم شد كه در آن زمان به‌دليل اينكه هيچ مدرك و شواهدي عليه اين مرد به‌دست نيامده و از طرفي او اعتراف نكرده بود، دستور آزادي‌اش صادر شده بود و اين اتفاق طبيعي بود. از طرفي خانواده آن زن ناپديد شده پس از آن پيگير پرونده نشدند و ديگر به مراجع قضايي مراجعه نكردند و به همين دليل پرونده با بن‌بست روبه‌رو شد.

  • حالا كه اسماعيل به قتل اين زن اعتراف كرده، همه مدارك در اين ماجرا كامل شده است؟

او به اين قتل اعتراف كرده اما هنوز جسد اين زن پيدا نشده است. متهم چند جا را هم به پليس نشان داد و گفت كه جسد را آنجا دفن كرده اما با انجام حفاري، اثري از جسد پيدا نشد. دستگاه قضايي و پليس با جديت و تلاش زياد در حال بررسي اين موضوع هستند.

  • به غيراز اين دو قتل، در پرونده متهم قتل‌هاي ديگري هم وجود دارد؟

همين امروز(شنبه) كه با رئيس محترم دادگستري پارس‌آباد صحبت مي‌كردم، گفته شد كه پرونده‌هاي سابق متهم با دقت در حال بررسي است. از طرفي از يكي از شهرهاي شمالي كشور 2نيابت قضايي در اختيار دادگستري پارس‌آباد قرار گرفته كه نشان مي‌دهد احتمالا قاتل آتنا در قتل 2زن در آن شهر نقش داشته است.

با اين حال هنوز شواهدي كه اين مسئله را اثبات كند به‌دست نيامده است. ظاهرا قاتل مدت‌‌ها قبل در سفري در آن شهر اقامت داشته و پس از آن، 2 زن ناپديد شده بودند كه احتمال داده مي‌شود از سوي وي به قتل رسيده باشند. بايد منتظر ماند تا نتيجه بررسي‌ها كه انصافا به‌طور ويژه و دقت بالا در حال انجام است مشخص شود چرا كه بايد توجه داشت ما در پرونده قاتل آتنا با يك جاني بالفطره روبه‌رو هستيم. زماني كه اين فرد به‌عنوان مظنون دستگير شد، خود را بي‌گناه دانست و بازپرس و پليس با توجه به فيلم‌هاي دوربين مداربسته كه نشان مي‌داد آتنا در مسير مغازه او ناپديد شده،

وي را به‌عنوان مظنون بازداشت كردند. حتي اين فيلم‌ها براي بررسي بيشتر و تجزيه و تحليل كارشناسانه به تهران فرستاده شد اما نتيجه آن نيامد. اگر نتيجه فيلم‌ها مي‌آمد و سرنخي در آن نبود، متهم آزاد مي‌شد اما در همين مدت بود كه راز پاركينگ متهم كه در خانه ديگري بود و پليس از آن خبر نداشت، با همكاري خانواده قاتل فاش و جسد آتنا كشف شد. اگر اين اتفاق رخ نمي‌داد و متهم آزاد مي‌شد، شايد جسد آتنا هم هرگز پيدا نمي‌شد.

  • به‌نظر شما چه اقداماتي براي پيشگيري از چنين حوادثي بايد انجام داد؟

قانون حمايت از كودكان در سال 81تصويب شده كه در مطالعه تطبيقي با قانون ساير كشورها از مجازات اندكي برخوردار است كه بايد بازنگري جدي شود. مسئله ديگر در چنين پرونده‌هايي حمايت از خانواده قربانيان است. خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام شده، حمايت از خانواده آتنا را در دستور كار قرار داديم و دستور اشتغال پدر آتنا كه بيكار بود در شركت پارس مغان صادر شده است.

کد خبر 376982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha