شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

آمارها خبر از شکستن رکورد نخستین روز فروش در تاریخ سینمای ایران می‌دهند؛ رکوردی که در ۱۰‌ ماه گذشته برای سومین‌بار و این‌بار به لطف «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری جابه‌جا شده است.

فیلم

به گزارش همشهري، شهريور گذشته بود كه خبر فروش 260ميليون توماني «فروشنده» اصغر فرهادي در روز نخست خيلي‌ها را غافلگير كرد. تابستان كه به پاييز خوشامد گفت، دومين غافلگيري در فروش روز نخست به نام فيلمي ثبت شد كه در هند ساخته شده بود. «سلام بمبئي» به كارگرداني قربان محمدپور تقريبا دوبرابر فروشنده فروخت البته با توجه به اين واقعيت كه فروش 500ميليوني آن تا حد زيادي مرهون 65سالن سينما در مقايسه با 25سالن فروشنده بود.

با همه اين تفاسير اما آخرين جمعه تيرماه 96 علاوه بر اينكه به‌عنوان نخستين روز نمايش عمومي نخستين فيلم سينمايي مديري در خاطره سينما ثبت خواهد شد، به‌عنوان روز خوب فروش سينماي ايران هم تا اطلاع ثانوي ماندگار است. ساعت 5عصر به گفته پخش‌كننده فيلم در روز نخست اكران ركورد 700ميليون توماني را براي خودش ثبت كرد كه حاصل 450ميليون تومان تهران و 250ميليون تومان درآمد از ساير شهرهاست.

جاي خوشحالي است كه سينماي ايران فيلم‌هايي در چنته دارد كه فروش نخستين روز اكران آنها به‌طور خودكار مبلغ كف فروش را پر مي‌كند و ديگر بحران نرسيدن فروش فيلم‌ها به كف كم‌كم به خاطره بدل مي‌شود. حالا نوبت برنامه‌ريزي براي گسترش زيرساخت‌هاي سينماست. چون ظاهرا اهالي سينما نقش‌شان را براي رونق اين صنعت درست ايفا مي‌كنند و بعد از اين ديگر بايد افزايش رونق را در گسترش سالن‌هاي سينمايي و فضاهاي فرهنگي جست‌وجو كرد.

کد خبر 376977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha