شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «کوین اسپیسی» در فیلم زندگی «گور ویدال» ـ نویسنده برجسته آمریکایی ـ نقش اصلی را ایفا می‌کند.

سینما

به گزارش ایسنا، «ورایتی» نوشت: «نتفلیکس» زندگی «گور ویدال» ـ رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و فعال سیاسی آمریکایی ـ را به فیلم تبدیل می‌کند و در این پروژه، نقش اصلی را به «کوین اسپیسی» بازیگر هالیوودی برنده اسکار سپرده است.

فیلمبرداری این فیلم که «گور» نام دارد، در رم ایتالیا آغاز شده و در مرحله بعد به شهر راولو که «ویدال» در آن ویلا داشت، منتقل می‌شود. کارگردانی این اثر را «مایکل هافمن» ـ سازنده «ایستگاه آخر» ـ بر عهده دارد و تهیه‌کنندگی آن با «اندی پترسون» است که «دختری با گوشواره مروارید» را در کارنامه‌اش دارد.

«گور ویدال» از  رمان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان معروف آمریکایی و فعال سیاسی بود که سال ۲۰۱۲ درگذشت. تاکنون چندین مستند درباره زندگی او ساخته شده که «گور ویدال: ایالات متحده فراموشی» ساخته «نیکلاس وراتال» کارگردان استرالیایی یکی از آن‌هاست. «گور» اولین فیلم سینمایی خواهد بود که به «ویدال» پرداخته است.

«کوین اسپیسی» برنده دو جایزه اسکار (برای فیلم‌های «مظنونین معمولی» و «زیبای آمریکایی») است و تاکنون ۱۰ بار نامزد «امی» شده است. او در کارنامه‌اش جوایز مهم دیگری همچون «گلدن گلوب»، «تونی» و «بفتا» را هم ثبت کرده است. «اسپیسی» اخیرا اجرای مراسم اعطای جوایز تئاتر «تونی» را بر عهده داشت. او همچنین نشان شوالیه را که بالاترین نشان سلطنتی بریتانیا است، به پاس خدماتش در تئاتر، هنر و فرهنگ بین‌الملل از شاهزاده «چارلز» دریافت کرده است.

این بازیگر ـ کارگردان در دهه ۱۹۹۰، برای نخستین‌بار جایزه «تونی» را که معادل اسکار در تئاتر است برای درخشش در نمایش «گمشده دریانکرز» دریافت کرد و فعالیت حرفه‌ای‌اش در سینما را با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «Heartburn» در سال ۱۹۸۶ آغاز کرده است. او که به بازی در نقش‌های عجیب و غریب بیش از به عهده گرفتن نقش نخست علاقه دارد، همواره با احتیاط و وسواس، نقش‌هایش را انتخاب می‌کند و همین قصه او را به یک بازیگر شاخص تبدیل کرده است.

درخشش سینمایی «اسپیسی» با فیلم «هفت» ساخته «دیوید فینچر» در نقش یک قاتل زنجیره‌ای آغاز شد و سپس بازی خیره‌کننده‌اش در فیلم «مظنونین همیشگی» ساخته «برایان سینگر»، او را به یک ستاره تمام‌عیار تبدیل کرد. «اسپیسی» بازیگری است که در نقش‌های مثبت و منفی، چهره کاملا متفاوتی ارائه کرده و بازی زیرپوستی بسیار لطیفی را از خود به نمایش می‌گذارد. بازی او در فیلم «مظنونین همیشگی»، اسکار بهترین بازیگر نقش دوم را برایش به همراه آورد. او چهار سال بعد نیز برای ایفای نقش «لستر برتهام» در فیلم «زیبای آمریکایی» ساخته «سام مندز»، دومین اسکار خود را به دست آورد.

سریال محبوب «خانه پوشالی» که سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین بازیگر «گلدن گلوب» را برای او به ارمغان آورد، همچنان در حال ساخت است.

کد خبر 376948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha