همشهری آنلاین: بازیگری که سال گذشته برای فیلم اسپیلبرگ برنده اسکار شد و امسال هم با فیلم کریستوفر نولان از شانس‌های اصلی است، دوست ندارد برای اسکار گرفتن تبلیغ و خودنمایی کند.

سینما

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالیکه تمام منتقدان یک‌صدا از فیلم «دانکرک» کریستوفر نولان تمجید می‌کنند و نقدهای پنج‌ستاره از سراسر دنیا از راه می‌رسند، از همین حالا حرف‌هایی هم حول محور اسکاری‌ بودن این فیلم زده می‌شود.

اما با وجود اینکه خیلی‌ها قبول دارند که نولان باید در بخش بهترین کارگردان اسکار نامزد دریافت جایزه بشود (که اولین نامزدی‌اش هم خواهد بود) و احتمالا فیلمبردارها و دیگر کسانی که پشت دوربین کار کردند هم نامزد خواهند شد، از میان مجموعه بازیگران این فیلم، با وجود اینکه خیلی از آن‌ها هم مورد تحسین قرار گرفته‌اند، گفته می‌شود فقط مارک رایلنس شانسی واقعی برای دریافت نامزدی جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را دارد.

البته این بازیگر که در «دانکرک» نقش یک شهروند غیرنظامی بریتانیایی را ایفا می‌کند که با استفاده از قایقش به نجات جان سربازانی می‌رود که در سواحل فرانسه محاصره شده‌اند، خودش تلاش خاصی برای دریافت این جایزه نخواهد کرد.

رایلنس که با مجله تایم‌آوت لندن صحبت می‌کرد، توضیح داد که با وجود اینکه برای نقش‌آفرینی در فیلم سال ۲۰۱۶ «پل جاسوس‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کرد، آن موقع بیش از حد مشغول روی صحنه تئاتر بردن یک نمایش بود و وقتی برای تبلیغ و کمپین کردن برای دریافت این جایزه نداشت، اما اگر وقتش را داشت هم چنین کاری انجام نمی‌داد.

او می‌گوید: چقدر خجالت‌آور است که آدم بخواهد برای دریافت یک جایزه، کمپین به راه بیندازد و این مثل این است که بخواهد خودش را بفروشد. من هرگز چنین کاری نمی‌کنم. از نظر من بسیار خجالت‌آور و زمان‌بر است. خوشبختانه، آن موقع مجبور نشدم چنین بحث فلسفی‌ای با کسی در این مورد بکنم چون سرم خیلی شلوغ بود.

با این حال، دقیقا همین مساله که رایلنس در تبلیغات اسکاری برای خودش نقشی نداشت، ممکن است تا حدودی به پیروزی او کمک کرده باشد یا حداقل کاری کرده باشد که رای‌دهندگان آکادمی اسکار توجه بیشتری به او بکنند.

او در انتها اضافه می‌کند: به من گفتند این حرکتم باعث شد حسابی در لس‌آنجلس سر و صدا به پا شود.

کد خبر 376947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha