همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با برشمردن ۳ شرطی که وزارت علوم برای حل کشمکش با دانشگاه آزاد بر سر کدرشته‌های کارشناسی ارشد پذیرفته است، گفت: اجرایی نشدن مصوبات این کمیسیون درباره رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد بی‌اخلاقی است.

به گزارش تسنيم، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ادامه کشمکش وزارت علوم با دانشگاه آزاد بر سر رشته محل‌ها، گفت: تاکنون درباره این موضوع 2 جلسه در کمیسیون آموزش با حضور مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده بر روی 3 موضوع توافق شد، ادامه داد: در جلساتی که برگزار شد، مقرر شد رشته‌های که دکتری آنها در دانشگاه آزاد دایر است، کارشناشی ارشد نیز در همان رشته دانشجو پذیرش شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: دانشگاه‌هایي که فارغ‌التحصیل مقطع ارشد دارند می‌توانند در همان رشته در مقطع دکتری پذیرش داشته باشند و واحدي از دانشگاه آزاد که دانشجوی مقطع ارشد دارد اما فارغ‌التحصیل دکتری ندارد، مي‌تواند در صورت وجود سه استادیار تمام وقت یا 2 استادیار تمام وقت و 2 استادیار نیمه‌وقت، نسبت به پذيرش دانشجو اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه اگر شرط‌ های توافق شده در جلسات کمیسیون آموزش مجلس از سوی وزارت علوم يا دانشگاه آزاد انجام نشود، بی‌اخلاقی صورت گرفته است، اظهار داشت: کمیسیون پیگیر توافقات انجام شده است تا تخلفی صورت نگیرد.

پس از اعلام تمدید زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سوی مسئولان این دانشگاه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای فوری بدون درج نامی از دانشگاه آزاد از داوطلبان این مقطع تحصیلی درخواست کرد رشته‌‌ محل‌های کارشناسی ارشد خود را با توجه به تایید سامانه معاونت آموزشی این دانشگاه انتخاب کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «بار دیگر به اطلاع عموم داوطلبان می‌رساند که فهرست کلیه رشته محل‌های کارشناسی ارشد دارای مجوز که برای پذیرش در سال 97-96 مورد تایید دفتر گسترش آموزش عالی است، در سامانه معاونت آموزشی وزارت ثبت و درج می‌باشد. بر این اساس به کلیه داوطلبان عزیز توصیه می‌شود انتخاب رشته خود را منحصراً بر اساس مصوبات دفتر گسترش آموزش عالی که بر روی سامانه مذکور و نیز سامانه سازمان سنجش آموزش کشور منعکس می‌شود، به انجام برسانند».

پس از حذف بیش از دو هزار و 900 رشته محل دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم و تاکید مسئولان این دانشگاه مبنی بر تایید همه رشته‌های این دانشگاه با توجه به مصوبه مجلس در سال 67، کشمش‌ها بر سر این موضوع بالا گرفت. نمایندگان مجلس نیز در قالب طرحی دوفوریتی تداوم مصوبه سال 67 مجلس درباره توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد را خواستار شدند.

کد خبر 376815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha