همشهری آنلاین: با تایید پایبندی ایران به مفاد برجام، کاخ سفید درحال برسی تعطیلی دفتر " اِعمال توافق برجام" کاخ سفید است که مسئول نظارت بر اجرای برجام از سوی ایران بود.

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، وزارت خارجه آمریکا تایید کرده که در حال بررسی بستن دفتر «اِعمال توافق برجام» است.

ساعاتی بعد از تایید پایبندی ایران به مفاد برجام توسط وزارت خارجه آمریکا، یک مقام ارشد این وزارتخانه تایید کرد که دولت در حال بررسی بستن دفتر مسئول بررسی نحوه اعمال این توافق است.

جان سولیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کمیته‌ای از سناتورهای این کشور گفت موضوع بسته شدن دفتر اعمال توافق برجام در دست بررسی است و نهایتا تا ۱۵ سپتامبر درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

با این حال او وعده داد هر اتفاقی که بیافتد از اهمیت موضوعی که حوزه کار این دفتر بوده کاسته نخواهد شد.

بر این اساس استفن مول، دیپلمات عالیرتبه آمریکایی که از سال ۲۰۱۵ توسط  وزیر خارجه وقت آمریکا به عنوان هماهنگ کننده ارشد در اعمال برجام در این دفتر مشغول به کار شده بود نیز به بخش دیگری منتقل می‌شود.

دفتر اعمال برجام، در پی نهایی شدن این توافق در دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما در وزارت امور خارجه آمریکا شروع به کار کرد.

هنوز مشخص نیست در صورت بسته شدن این دفتر، مسئولیت اطمینان از پایبندی طرفین به برجام برعهده کدام بخش از دولت یا وزارت خارجه آمریکا خواهد بود و بدون مسئول مستقیم و بودجه مشخص، این کار چگونه پیگیری می‌شود.

کد خبر 376741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha