همشهری آنلاین: یک مقام آگاه در وزارت نفت عربستان گفت: این کشور برای برقراری ثبات و توازن به بازار جهانی نفت، به تعهدات خود پایبند است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک منبع آگاه از سیاست نفتی عربستان گفت: عربستان سعودی به تعهد خود در راستای همکای با کشورهای تولیدکننده نفت باقی می‌ماند و تغییرات اخیر در عرضه جهانی نفت به روند افزایشی تولید نیجریه و لیبی برمی‌گردد.

این مقام سعودی که خواست نامی از آن ذکر نشود، گفت: هدف عربستان سعودی، ثبات بخشیدن به بازار نفت با کاهش ذخایر جهانی نفت است.

وی در ادامه به رویترز گفت: عربستان سعودی به تعهد خود برای ایجاد ثبات بازار تاکید می‌کند و اطمینان می‌دهد که بازار نفت در شرایط توازن خوبی، به سر می‌برد.

این منبع آگاه سعودی در ادامه گفت: امیدوار هستیم که افزایش تولید از سوی لیبی و نیجریه تعدیل یابد و این نکته را در نظر بگیریم که با عرضه دیگر کشورها، سازگاری داشته باشد؛ بار دیگر تاکید می‌کنم که باید با یکدیگر، دیگر تولیدکنندگان و این دو کشور همکاری کنیم.

این اظهارات مقام سعودی در واکنش به گزارش مرکز مشاوره انرژی «پی پی آی» انگلیس مبنی بر اینکه عربستان به دنبال کاهش صادرات خود تا سقف یک میلیون بشکه به منظور جبران مازاد عرضه نفت لیبی و نیجریه است، به میان آمد.

بر همین اساس صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه می به ۶ میلیون و ۹۲۴ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد؛ این در حالی است که صادرات نفت این کشور در ماه قبل از آن یعنی آوریل، ۷.۰۰۶ میلیون بشکه در روز ثبت شده است.

کد خبر 376725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha