سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

نخستین نمایش جهانی تازه‌ترین تجربه کارگردانی کریستوفر نولان با استقبال شگفت‌انگیز منتقدان مواجه شد و بسیاری از رسانه‌های معتبر، «دانکرک» را از همین امروز جدی‌ترین بخت بردن جایزه اسکار بهترین فیلم می‌دانند.

سینما

به گزارش همشهري، اين تنها فيلم سينماگر 46ساله بريتانيايي است كه براساس ماجراهاي واقعي ساخته شده و داستاني از دوران جنگ جهاني دوم را روايت مي‌كند. با اينكه 2روز ديگر به آغاز اكران همزمان دانكرك در بريتانيا و ايالات متحده مانده اما فقط چند ساعت وقت نياز بود تا منتقدان سرشناس رسانه‌هاي مهم اروپا و آمريكا نظر خود را درباره فيلم تازه نولان اعلام كنند. پيتر بردشا، منتقد ارشد گاردين 5ستاره از 5ستاره ممكن را به دانكرك داد و آن را اثري حماسي و آخرالزماني توصيف كرد كه «بهترين فيلم نولان تا امروز» است.

فيونالا هاليگان، منتقد ارشد اسكرين ديگر چهره اروپايي بود كه در نقدي بر اين فيلم 108دقيقه‌اي نوشت: «اثري استادانه از نولان كه تماشاگر را به آسمان، دريا و ساحل دانكرك مي‌برد و در هر سطحي تأثيرگذار است.» تاد مكارتي از هاليوود ريپورتر نظر خود را درباره دانكرك در 3واژه خلاصه كرد: «يك پيروزي خيره‌كننده» و پيتر دي‌بروگ، منتقد ارشد ورايتي نوشت:

«مي‌توان فيلم را اثري حماسي در حد و اندازه فيلم‌هاي لي ماروين و جان وين دانست اما بي‌ترديد تنها ستاره خود نولان و تنها نقش‌آفريني ستاره‌وار هم از آن كنت برانا، بازيگر قديمي و كهنه‌كار است.» دانكرك با موسيقي تأثيرگذار هانس زيمر و بازي تام هاردي، مارك رايلنس، هر استايلز و كيلين مرفي به‌زودي سينماهاي جهان را به آتش مي‌كشد.

کد خبر 376647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha