سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: تابستان در حالی از چند روز دیگر وارد دومین‌ماه خود می‌شود که «نهنگ عنبر ۲ » با فاصله‌ای نجومی نسبت به دیگر فیلم‌های روی پرده به پایان راه می‌رسد، آن هم درحالی‌که کمی کمتر از یک میلیارد تومان تا رسیدن به مرز فروش ۲۰ میلیارد تومانی فاصله دارد.

سینما

به گزارش همشهري، تقريبا تمام فيلم‌هايي كه اميد مي‌رفت خيلي زود و آسان وارد باشگاه 10ميلياردي‌ها شوند، در جذب مخاطب گسترده شكست خوردند و بعيد است از فيلم‌هاي روي پرده اثري به اين ركورد برسد. «رگ خواب»، «زير سقف دودي» و «كارگر ساده نيازمنديم» در بهترين حالت رؤياي 5ميلياردي شدن در سر مي‌پرورانند و «اكسيدان» هم هر لحظه ممكن است گرفتار حاشيه‌هاي پررنگ‌تر از متن شود و جاي خود را به فيلمي ديگر بدهد.

  • فصل فيلم‌هاي 4ميلياردي

5هفته از اكران تابستاني مي‌گذرد و تا يكي،دو روز ديگر مهم‌ترين تغيير در چيدمان فيلم‌هاي روي پرده با كنار رفتن نهنگ عنبر سامان مقدم رقم مي‌خورد. «ساعت پنج عصر» مهران مديري جانشين پرفروش‌ترين فيلم اكران تابستان مي‌شود تا بلكه با فروشي خوب راه آن را ادامه بدهد. اين فيلم كه يك كمدي اجتماعي به شيوه سريال‌هاي مديري است، به‌احتمال فراوان مي‌تواند در كمتر از يك هفته وارد باشگاه ميلياردي‌ها شود.

ديگر فيلم پرفروش اين روزها اكسيدان به كارگرداني حامد محمدي است كه بيش از 4ميليارد تومان فروخته است. برخي معتقدند حاشيه‌ها به فروش فيلم ضربه زده و گروهي ديگر اين جنجال‌ها را شگرد تهيه‌كننده و پخش‌كننده براي فروش بيشتر مي‌دانند. هر چه باشد، دومين فيلم فرزند منوچهر محمدي پس از «فرشته‌ها با هم مي‌آيند» در حضور چند رقيب قدرتمند عملكردي خوب در گيشه داشت و همچنان تماشاگر دارد.

زير سقف دودي پوران درخشنده و رگ خواب حميد نعمت‌الله با وجود تمام اميدواري‌ها تازه از مرز 2ميليارد تومان گذشته‌اند. كارگر ساده نيازمنديم منوچهر هادي هم در يك هفته اكران هنوز به فروش 200ميليون توماني نرسيده و بايد ديد در ادامه چه فروشي را براي خودش رقم مي‌زند. هادي اين روزها علاوه بر كارگر ساده نيازمنديم، سريال «عاشقانه» را هم در شبكه نمايش خانگي دارد و آنجا با «شهرزاد» رقابت مي‌كند.

  • اكران اضافي براي فيلم مهجور

يكي از مهجورترين فيلم‌هاي روي پرده «مسلخ» به كارگرداني اصغر نصيري است كه علاوه بر تماشاگران، سينماداران هم چندان به آن روي خوش نشان نداده‌اند. از همين رو، سخنگوي شوراي صنفي نمايش از ادامه اكران فيلم به‌مدت يك هفته ديگر خبر داد. غلامرضا فرجي به همشهري گفت: «با توجه به تخلف برخي از سالن‌هاي سينما در اجراي قوانين اكران، نمايش عمومي مسلخ يك هفته ديگر تمديد مي‌شود.» هر چند بعيد است در اين 7روز هم اتفاقي براي ساخته مهجور نصيري بيفتد.

  • اكران خصوصي با 630تماشاگر

پيش از اين اكران خصوصي معنايي خاص داشت؛ نمايش محدود براي مهمانان و عوامل فيلم. مديري در نمايش افتتاحيه ساعت پنج عصر اين تعريف را به هم زد و بيش از 600نفر را به يكي از پرديس‌هاي غرب تهران دعوت كرد. تأخير 120دقيقه‌اي فيلم 90دقيقه‌اي را چندان به چشم نياورد و خود مديري هم پيش از نمايش ساعت پنج عصر در سخناني كوتاه گفت: «در اين اكران خصوصي 95درصد هنرمندان حضور دارند و 3نفر هستند كه به طرزي شگفت‌انگيز دلم مي‌خواست امشب اينجا باشند؛ علي معلم، افشين يداللهي و عارف لرستاني كه مطمئنم همين گوشه‌كنارها هستند و ما را نگاه مي‌كنند.»

جدول

کد خبر 376644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha