همشهری‌آنلاین: الکسی بوروداوکین، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل گفت، مذاکرات تحت هدایت این سازمان از این رو شانس پیشرفت دارد که درخواست‌ها برای ساقط کردن حکومت بشار اسد کاهش یافته است.

 الکسی بوروداوکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد همچنین اظهار کرد، دور هفتم مذاکرات ژنو که تازه به پایان رسید، نتایج مثبتی داشت که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به اصلاح رویکرد هیأت مخالفان سوری و کمیته عالی مذاکرات که تحت حمایت سعودی‌هاست، اشاره کرد.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد: ماهیت این اصلاح این است که در جریان این دور از مذاکرات، جناح مخالف خواستار استعفای فوری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و دولت مشروع او نشد.

بوروداوکین خاطرنشان کرد: کمیته عالی مذاکرات و حامیان آن در غرب و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس متوجه شده‌اند که در ابتدای کار لازم است صلح محقق گردد و پس از آن اصلاحات سیاسی امری قابل مذاکره خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،این مقام روسی همچنین اظهار کرد: موفقیت هیأت منسجم مخالفان بستگی به تمایل آنها برای سازش با هیأت نمایندگان دولت دمشق خواهد داشت.

او اضافه کرد: اگر آن‌ها برای توافق با دولت آمادگی داشته باشند، موضوع فرق می‌کند اما اگر بخواهند که جانبداری کرده و پیش‌شرط‌های غیرواقعی مشخص کنند، مذاکرات راه به جایی نخواهد برد و روند گفت‌وگوها چه مستقیم و چه غیرمستقیم به بن‌بست خواهد انجامید.

کد خبر 376311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha