همشهری‌آنلاین: کاخ سفید از احتمال بازگشت اموال دیپلماتهای روسیه در خاک این کشور خبر داد.

 سباستین گورکا، معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما می‌خواهیم فرصتی را برای تعامل و همکاری با روسیه فراهم کنیم.

گوركا افزود: این واقعیت است که ما نمی‌توانیم فلسفه‌ای مشترک داشته باشیم، نمی‌توانیم یک نقطه نظر مشترک در مسائل جهانی داشته باشیم اما مسائل و دغدغه‌های مشترکی داریم، به عنوان مثال می‌توان به مشارکت موفق آمریکا و روسیه در وضعیت سوریه اشاره کرد.

او افزود: فراموش نکنید بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند که این وحشتناک است اما اگر حسن نیتی که از کرملین می‌آید و چنان به نظر می‌رسد که خواهان آتش‌بس هستند، شاید این اقدام یک شانسی باشد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا برای بهبود روابط دو کشور می‌خواهد انجام دهد.

به گزارش ایسنا از ریانووستی، پیشتر در هفته گذشته روسای‌جمهور روسیه و آمریکا برای نخستین بار در نشست گروه بیست در آلمان با یکدیگر گفت‌وگو و درخصوص برقراری آتش بس در سوریه توافق کردند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پایان دسامبر سال۲۰۱۶ میلادی به بهانه آنچه دخالت روسیه در انتخابات این کشور و فشار بر دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه عنوان کرد، تحریم‌هایی را بر ضد روسیه وضع کرد که از جمله اخراج ۳۵ دیپلمات روس و ممنوعیت دسترسی دیپلمات‌های روسیه به برخی از ساختمان‌ها و املاک آنها در خاک آمریکا بود.

با این حال در آن زمان دولت روسیه اعلام کرد دست به اقدام متقابل نخواهد زد و تا به روی کار آمدن دولت جدید آمریکا صبر خواهد کرد.

اما سرانجام پس از دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در هفته گذشته، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که به دلیل محقق نشدن وعده‌های دولت آمریکا برای رفع اقدام‌هاي ضد روسی اوباما، تصمیم دارد که ضمن اخراج متقابل دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه، برخی از ساختمان‌های آنان را نیز مصادره کند که اکنون با واکنش کاخ سفید مواجه شده است.

کد خبر 376216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha