همشهری آنلاین: مقام معظم رهبری در همایش و رزمایش بسیجیان سراسر کشور، بسیج را همچون انقلاب اسلامی از آیات الهی خواندند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیش از 8 میلیون نفر از بسیجیان سرافراز، صبح دوشنبه 5 آذر، در بیش از 30 هزار نقطه در سراسر سرزمین پهناور ایران حماسه پرشکوه مقاومت و پایداری آفریدند و بخشهایی از آمادگی و قدرت بازدارندگی ملت بسیجی ایران را در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران متجلی ساختند.

کانون اصلی این رزمایش و همایش ملی، مراسم ویژه ای بود که با حضور حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در تهران برگزار شد.

در ابتدای ورود رهبر انقلاب اسلامی به این مراسم که همزمان با تهران در 400 شهر و دهها هزار نقطه دیگر از ایران عزیز در حال برگزاری بود، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس با حضور در مقابل یادمان شهیدان و قرائت فاتحه، از درگاه پروردگار کریم، علو درجات شهیدان حماسه ساز ملت مؤمن ایران را مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از گردانهای عاشورا و الزهرا و یگانهای تخصصی بسیج که در مسیری یک کیلومتری، با نظم و آرایش خاص، مستقر شده بودند سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی که همزمان برای میلیون ها بسیجی در سراسر کشور پخش می شد، بسیج را همچون انقلاب اسلامی، از آیات الهی خواندند و خاطرنشان کردند: خصوصیات یگانه و ممتاز انقلاب پرشکوه ملت ایران، همچون مردمی بودن، عمق دینی، تکیه بر ایمان و معنویت، حضور در همه عرصه ها و میدانها، «نشاط و شادابی و تحرک» و سازش ناپذیری، در مجموعه بسیج نیز وجود دارد و به همین علت بسیج، همچون اصل انقلاب، جاودانه، ماندگار، فعال و اثربخش خواهد بود.

ایشان، بسیج را مانند انقلاب اسلامی، پدیده ای بی سابقه برشمردند و افزودند: اگرچه نیروی مقاومت به شکلهای گوناگون در کشورهای مختلف وجود داشته است اما جوهره و حقیقت بسیج، با اینگونه نیروها، کاملاً متفاوت است و به همین دلیل، بسیج در مفهوم واقعی، مجموعه ای یگانه و بی نظیر است.

فرمانده معظم کل قوا، با اشاره به ظهور معجزه آفرین بسیج در جنگ تحمیلی افزودند: همه قدرتهای بزرگ پشت سر رژیم متجاوز صدام قرار داشتند اما جوانان مؤمن و بسیجی ملت ایران، با تکیه بر خدا، و اعتماد به نفس، پیچیده ترین تاکتیکهای جنگی را در این نبرد نابرابر و دشوار، طراحی و اجرا کردند و معجزه هایی مانند عملیات فتح المبین و بیت المقدس به وجود آوردند که تحقق آنها جز به دست جوان مؤمن ایرانی، ممکن نبود.

حضرت آیت الله خامنه ای، «مردمی بودن» را از دیگر خصوصیات مشترک انقلاب اسلامی و بسیج دانستند و خاطرنشان کردند: بسیج در حماسه دفاع مقدس افتخارات فراوانی به دست آورد و در حال و آینده نیز اگر کشور نیاز نظامی پیدا کند، بسیج در صف مقدم دفاع و حماسه است اما «جنگ»، همه محتوای بسیج نیست و این شجره طیبه به علت برخورداری از خصوصیت «مردمی بودن» در همه عرصه های کشور جاری و تأثیرگذار است.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور بسیج در میدانهای سازندگی و کمک رسانی را یادآور شدند و افزودند: در عرصه های بسیار پیچیده، دقیق و حساس از جمله موضوع فناوری هسته ای و نیز تحقیقات بسیار پیشرفته مؤسسه رویان، جوانان متدین، مؤمن، مبتکر و سرشار از اعتماد به نفس حضور دارند که به علت همین خصوصیات، طبیعت و جنسشان بسیجی است و در واقع اینگونه مجموعه ها و این عناصر مردمی در هر عرصه و میدانی فعال باشند اجزای طبیعی و حقیقی بسیج به شمار می روند.

حضرت آیت الله خامنه ای، بسیج را همچون انقلاب اسلامی، مجموعه ای کاملا دینی و متکی بر ایمان و معنویت برشمردند و افزودند: بسیج مانند انقلاب، سیراب از معارف اسلامی و سلوک دینی است و همچون امام بزرگوار و عظیم الشأن از عمق جان خود، متشرع و مؤمن است.

فرمانده کل قوا، سازش ناپذیری با دشمن را از دیگر خصوصیات مشترک انقلاب اسلامی و بسیج خواندند.

ایشان با اشاره به انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی دشمنان در تمامی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کردند: انقلاب و امام در مقابل آن فشارها تسلیم نشدند و بسیج نیز هرگز در مقابل «فشارها، قواعد ظالمانه و جوسازیها» تسلیم نمی شود و یک قدم نیز به عقب نمی رود.

رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را قالبی برای فعالیت «بهترین جوانان و عناصر کشور» در مسیر تحقق آرمانهای ملت بزرگ ایران دانستند و افزودند: هرکس به معنای حقیقی کلمه، از خصوصیات بسیج برخوردار باشد باید به بسیجی بودن خود افتخار کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، نیروی بسیج را، نیروی عظیم ملت ایران خواندند و با توصیه به عناصر مؤمن، شاداب و مبتکر مجموعه بسیج برای افزایش کیفیت و گسترش تأثیرگذاری بر فضای عمومی جامعه، افزودند: همت و عشق و امید ما این است که مجموعه بسیج همه افراد ملت را دربر گیرد که به یاری پروردگار همینگونه خواهد بود.

ایشان، ایستادگی ملت در برابر فشارها و جوسازیها، وفاداری مردم به آرمانهای انقلاب و استمرار اهتزاز پرچم اسلام برفراز دستان قدرتمند ملت ایران را، مایه دلگرمی امت اسلامی و نشانه های پیروزی ملت بسیجی ایران بر دشمنان خواندند و افزودند: نظام اسلامی، به برکت خصوصیات ممتاز و مشترک انقلاب و بسیج، توانسته است در همه میدانها به پیش برود و دشمنان باید اعتراف کنند که در مقابل «نشاط، عزم، اراده و سربلندی ملت ایران» کم آورده اند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان در اجتماعات همزمان 8 میلیون بسیجی در سراسر کشور،به فعالیت امریکا برای برگزاری کنفرانس از قبل شکست خورده پاییزی اشاره کردند و افزودند: کنفرانس پاییزی همچنانکه همه می گویند و از نامش پیداست، «خزان زده و شکست خورده» است اما امریکایی ها تلاش می کنند برای جبران بخشی از شکستهای دولت جعلی و غاصب صهیونیست، این کنفرانس را به نتیجه ای برسانند که البته بیداری ملت فلسطین که با بیداری امت اسلامی و به ویژه ملت عظیم ایران، گره خورده است مانع تحقق مقاصد شوم دولت امریکا از برپایی این کنفرانس خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان تأکید کردند: شعارها، مواضع و ایستادگی ملت ایران در مسائل منطقه ای و جهانی تأثیرگذار است و این واقعیت نشانه پیشرفت روزافزون ملت به سمت آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی است.

در مراسم روز بسیج که همزمان با تهران در سراسر کشور نیز در حال برگزاری بود، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز ضمن خیرمقدم به رهبر معظم انقلاب، آمادگی ارتش 20 میلیونی بسیج را برای دفاع از آرمانهای ملت مؤمن ایران اعلام کرد.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: فرزندان ملت بسیجی ایران، مفتخرند که با تکیه بر ایمان الهی از همه آمادگی های لازم برای دفاع از اسلام و انقلاب و ایران برخوردارند.

پس از خیرمقدم فرمانده کل سپاه پاسداران، بیش از 15 هزار بسیجی حاضر در میدان همزمان با 8 میلیون بسیجی در سراسر کشور، سرود ویژه ای اجرا کردند.

رزمایش و همایش 8 میلیون از فرزندان بسیجی ملت با رژه نیروهای حاضر در مراسم تهران از مقابل فرمانده کل قوا پایان یافت.

در این رژه که با نظم و انضباط خاصی برگزار شد، سلاح های جدید نیروهای بسیجی ازجمله سلاحهای دوش پرتاب به نمایش درآمد و چندین عملیات از جمله قدرت رهگیری پرنده های دشمن با استفاده از هواپیماهای سبک و فوق سبک، چتربازی و عملیات رزمی اجرا شد.

در این مراسم بیش از 8 میلیون بسیجی در قالب 2 هزار و 500 گردان عاشورا و الزهرا (س)، 28 هزار گروه رزمی کربلا و 228 هزار گروه و هسته مقاومت در سراسر کشور شرکت داشتند.

کد خبر 37610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز