همشهری آنلاین: ارگان حزب حاکم چین در گزارشی از همکاری مشترک باستان شناسان ایران و چین و کاوش‌های ارزشمند آنها از جمله کشف بقایای نوعی از دایناسورهای دوپا در جریان این همکاری در کشورمان خبر داده است.

داینانسور

به گزارش ایرنا، روزنامه «مردم» در گزارشی اعلام کرد؛ در این همکاری مشترک که در کوهستان البرز ایران در حال انجام است، شماری از دیرینه شناسان دو کشور در آن مشارکت دارند.

گزارش می‌افزاید: در سال‌های اخیر در این منطقه متخصصان دو کشور با همکاری یکدیگر در حال اجرای یک طرح جاده سازی بزرگ بوده‌اند که ظاهرا در همین مدت متوجه وجود آثار باستانی و بقایای نوعی دایناسور کمیاب شده‌اند.

روزنامه مردم ادامه می‌دهد که باستان شناسان چین و ایران توانسته‌اند فسیل‌هایی از دایناسورهای دوپا در این منطقه پیدا کنند که هم اکنون در حال تحقیقات بیشتر روی آنها هستند.

دیرینه شناسان چین در سال‌هایی ۱۹۹۰ توانستند در استان «سیچوان» در جنوب غرب این کشور فسیل‌هایی از دایناسورهای مشابه کشف کنند و اکشتافات مشترک آنها با ایران در کوهستان البرز برای تکمیل تحقیقات اهمیت بالایی دارد.

اکتشافات دیگری هم در استان‌هایی در شرق و جنوب چین در این باره صورت گرفته و فسیل‌هایی از دایناسورهای مذکور به دست آمده است.

بر اساس مستنداتی این تصور وجود دارد که این دایناسورها به طور گروهی شکار می‌کرده اند اما پس از کشفیات اخیر در کوهستان البرز این احتمال داده شده که آنها به تنهایی هم شکار می‌کرده‌اند.

کد خبر 376092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha