همشهری آنلاین: دانشمندان روسی، ایتالیایی، آلمانی و کانادایی توانستند با بررسی قطعاتی از استخوان‌های یافت شده در سیبری روسیه، اطلاعات لازم را از انسان‌های شبه نئاندرتال در ۱۰۰ هزار سال پیش کشف کنند.

سیبری

به گزارش ایرنا، قطعات استخوانی مورد بررسی از غار دنیسووا در سیبری جنوبی متعلق به دو انسان از جمله یک دختربچه شامل دندان و بند انگشت است.

اسپوتنیک روز پنجشنبه در این باره نوشت: دانشمندان از روی دندان یافته شده در سال 1984 در غار دنیسووا، کشف کردند صاحب آن دختر بچه ای بوده که بیست هزار سال پیش زندگی می کرده است.
بنا به اطلاعات این پژوهش که در تازه ترین شماره نشریه علمی «ساینس ادونس» چاپ شده، انسان‌تبار دنیسووا نام گروهی منقرض شده در منطقه است.

یافته‌های تجزیه و تحلیل دی ان ای قطعه استخوانی کودک نشان می دهد، این انسان تبار بسیار شبیه نئاندرتال ها بوده که حدود 500 هزار سال پیش، از آنها جدا شده بودند.

پیشینه زمانی این کودک 20 تا 38 هزار سال جدیدتر از (دنیسووا 8) می باشد. پیش از این دنیسووا 8 به عنوان قدیمی ترین انسان تبار شناخته شده بر کره زمین بوده است که حدود 100 هزار سال پیش تخمین زده شده است.

همچنین باقی مانده‌های کشف شده از این انسان تبارها در سال 1984، در لایه‌های مختلف زمین از چینه 60 و 227 هزار سال پیش قرار داشته و سن اندک‌ترین زمان لایه به 30-50 هزار سال قبل می‌رسد.

کد خبر 376079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha