مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماندن در یک وضعیت یکنواخت مانند نشستن و ایستادن طولانی مدت، سبب تخریب مفاصل و «آرتروز زودرس» می‌شود.

آرتروز

به گزارش ایرنا، دبیر انجمن علمی فیزیوتراپی ایران درباره تعریف ناهنجاری‌های ستون مهره‌ها توضیح داد: ستون مهره‌ها به عنوان یک ساختار اصلی، شکل ظاهری بدن را حفظ می‌کند و به هرگونه تغییری که آن را از حالت طبیعی خارج کند، ناهنجاری ستون مهره ای گفته می‌شود.

دکتر جواد صراف زاده، درباره بروز این ناهنجاری اظهار کرد: تغییر الگوی بیماری‌ها از بیمارهای عفونی و واگیردار به سمت بیماری‌ها و عوارض سیستم اسکلتی عضلانی که در واقع آسیب عضلات، مفاصل و استخوان‌ها است، بسیار جدی باید تلقی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، به نقش آموزش در پیشگیری از بروز این آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: ارائه این آموزش‌ها به ویژه در خصوص کودکان و نوجوانان که عمدتا استفاده نادرست و زیاد از تکنولوژی‌های جدید مانند تلفن همراه یا تبلت دارند و ادامه این روند به تدریج آنان را در بزرگسالی دچار آسیب کند، می‌تواند از تبعات بعدی جلوگیری کند.

دبیر انجمن علمی فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: در دوران کودکی، میانسالی و بزرگسالی، هیچ وقت نباید در یک وضعیت طولانی قرار بگیریم حتی اگر در وضعیتی صحیح باشد.

صراف زاده، کاهش وزن، قرار نگرفتن طولانی مدت در یک وضعیت ثابت، حفظ گودی‌های کمری، پشتی و گردنی در حالت طبیعی در هنگام نشستن و حفظ زاویه 100 تا 120 درجه ای ستون مهره ای نسبت به استخوان ران روی صندلی را از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیرانه از ابتلا به دردهای ستون مهره‌ها یا آرتروز برشمرد.

وي تاکید کرد: یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از آرتروز زودرس یا درمان آرتروز، تقویت عضلات مجاور مفاصل آسیب دیده است. به این منظور مشاوره با فیزیوتراپیست‌ها به منظور پیشگیری یا انجام تمرینات درمانی زیرنظر فیزیوتراپیست می‌تواند بسیار سودمند و در بسیاری از موارد ضروری است.

کد خبر 375912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha