همشهری آنلاین: علمای بحرینی با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت اقدامات خصمانه آل خلیفه علیه انقلابیون بحرینی اعلام کردند که این رژیم مصداق بارز یک رژیم دیکتاتوری است.

علمای بحرین: آل‌خلیفه نماد بارز یک رژیم دیکتاتور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صوت المنامه، علمای بحرین با صدور بیانیه ای مشترک ضمن محکومیت اقدامات وحشیانه آل خلیفه علیه انقلابیون بحرینی اعلام کردند: جنایتهای بزرگی چون زندان، شکنجه، قتل، تعرض به نوامیس و دین که شیوه فرعون و نمرود و دیگر سرکشان است در طول تاریخ از اراده مردان اصلاح گر الهی نکاسته و با وجود خشونت مفسدین مسیر اصلاح استوار مانده و در تمامی زمین رشد و نمو یافته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز ما ملت به این نظام دیکتاتور ویرانگر میگوییم که خصومتش با دین، جان مردم، ناموسشان، اموالشان، فرزندانشان و هر آنچه دیگر که دارند نتیجه ای نخواهد داشت جز افزایش عزم و اراده برای قطع ریشه ظلم و طغیان در این سرزمین.

علمای بحرینی تصریح کردند: بازداشت زنان تنها به خاطر اظهار نظر و بیان سخنان مخالف خطایی بزرگ است که غیرت و خون اسلامی و عربی را به حدی به جوش می آورد که جز با درهم کوبیدن تعرض کننده و حراست از شرف آرام نخواهد گرفت. ما خشم جوانمردان و غیرتمندان، هر سخن، موضع گیری و تظاهراتی را که تا کنون در حمایت از شرف و پاسبانی از نوامیس شکل گرفته و خواهد گرفت ارج می نهیم.

در ادامه بیانیه علمای بحرین آمده است: در خصوص آنچه در بحرین «قانون خانواده» نام گرفته اعلام می داریم که آن فاقد شرعیت است. ما مجددا با شدت تاکید می کنیم که در سایه فقدان پشتوانه نظر مردم و نظر مرجعیت تشیع، این قانون شرعا باطل است چه از حیث شرعی و دینی و چه قانونی.

در پایان بیانیه نیز تصریح شده است: هدف قرار گرفتن علما و افراد فعال چه زنان و چه مردان، تعطیل نمودن روزنامه ای در چندی قبل، در واقع کوبیدن آخرین میخ بر نعش دموکراسی ادعایی این نظام است و بر هر بیننده ای که دو چشم بینا دارد اذعان خواهد کرد که این رژیم، یک رژیم دیکتاتوری است.

کد خبر 375885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha