دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم لوکارنو با اهدای یک جایزه یوزپلنگ افتخاری از آدرین برودی، بازیگر برنده اسکار تقدیر می‌کنند.

سینما

به گزارش همشهري از اسكرين‌ديلي، برودي آمريكايي كه سال 2002 براي بازي در «پيانيست» رومن پولانسكي جايزه اسكار بهترين بازيگر مرد را برد، روز 4اوت به ميدان مشهور پياتساگرانده در لوكارنو مي‌آيد و همزمان با نمايش پيانيست در فضاي باز، جايزه خود را دريافت مي‌كند.

بازيگر 44ساله كه سابقه همكاري با بزرگاني چون فرانسيس فورد كوپولا، ترنس ماليك، وس اندرسن، كن لوچ، استيون سودربرگ، پيتر جكسن،‌ام نايت شيامالان و... را در كارنامه دارد، به جمع برندگان پيشين جايزه افتخاري ونيز ازجمله في داناوي، ميا فارو، اندي گارسيا و استفانيا ساندرلي مي‌پيوندد. برودي علاوه بر اينكه در 29سالگي جوان‌ترين بازيگر برنده اسكار لقب گرفت، تنها هنرپيشه مرد آمريكايي است كه موفق به بردن جايزه سزار بهترين بازيگر مرد از سينماي فرانسه شده است.

از فيلم‌هاي مهم كارنامه او مي‌توان به «خط سرخ باريك»، «دهكده»، «كينگ‌كنگ»، «برادران بلوم»، «هتل بزرگ بوداپست» و... اشاره كرد. برودي اكشن حماسي «امپراتور» به كارگرداني لي‌تاماهوري را در مرحله پس‌توليد دارد و بازي در فصل چهارم مجموعه تلويزيوني «پيكي بلايندرز» را به پايان رسانده است؛ سريالي كه تا امروز 3فصل و 18قسمت آن از شبكه بي‌بي‌سي به نمايش درآمده و قرار است فصل چهارم اواخر سال‌جاري ميلادي روي آنتن برود.

کد خبر 375781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha