دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه آگوتا کریستوف در قالب کتاب «بی‌سواد و فرقی نمی‌کند» با ترجمه اصغر نوری از سوی انتشارات مروارید به بازار آمد.

کتاب

به گزارش همشهري، كريستوف كه اصالتي مجارستاني دارد و از بزرگ‌ترين نويسندگان معاصر سوئيس است، فعاليت حرفه‌اي خود را با نوشتن شعر و نمايشنامه آغاز كرد و به‌تدريج به سمت داستان‌نويسي رفت. او پس از چاپ 4رمان «دفتر بزرگ»، «مدرك»، «دروغ سوم» و «ديروز» به شهرت رسيد و يك نويسنده جهاني شد.

كتاب با يك داستان زندگينامه‌اي به نام «بي‌سواد» آغاز مي‌شود كه سال 2004منتشر شد و كريستوف در آن زندگي خود را با دور تند از نظر گذرانده است؛ از كودكي و عشق به خواندن و نوشتن تا دوران جنگ و تبعيد و تبديل شدن به نويسنده‌اي شناخته‌شده.

اين داستان تا صفحه 52 ادامه مي‌يابد و بعد نوبت مي‌رسد به مجموعه داستان‌هاي كوتاه كه تحت عنوان فرقي نمي‌كند كنار هم جمع شده‌اند و به گفته خود كريستوف، نخستين تلاش‌هاي او براي نوشتن به زبان فرانسه بوده‌اند. موضوع اصلي داستان‌ها درباره جنگ، ويراني، عشق، تنهايي و تلاش انسان براي جلب توجه ديگران است.

در واقع نيمه دوم اين كتاب 144صفحه‌اي دربردارنده 25داستان بسيار كوتاه 2 تا چند صفحه‌اي است كه گاهي به شعر پهلو مي‌زنند و تقريبا همه آنها رنج‌هاي زندگي را با طنزي ظريف و دلنشين پذيرفتني كرده‌اند. بي‌سواد و فرقي نمي‌كند در شمارگان 1100نسخه به بهاي 10هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 375779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha