مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ورزش کردن می‌تواند روشی مهم و موثر برای کنترل دیابت باشد و البته روش صحیح انجام آن نیز برای مبتلایان به این بیماری حائز اهمیت است.

دیابت

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، انجام مرتب حرکات ورزشی در کاهش سطح قند خون موثر است و باعث می‌شود مواد قندی موجود در جریان خون برای تامین سوخت مورد نیاز ماهیچه‌ها استفاده شود.

همچنین کارشناسان سلامت معتقدند ورزش کردن کمک می‌کند تا عملکرد انسولین در بدن بهتر انجام شود.

به گفته کارشناسان، مبتلایان به دیابت باید برای مشخص شدن بهترین و مناسبترین حرکات ورزشی و زمان مناسب برای انجام آن با پزشک مشورت کنند.

به این افراد توصیه می‌شود همیشه پیش از ورزش کردن قند خون خود را تست کنند. اگر به اندازه‌ای بالاست که نمی‌توان با ایمنی کامل ورزش کرد بهتر است منتظر بمانند تا به سطح کنترل شده برسد. همچنین در صورتیکه مقدار آن بسیار پایین است لازم است برای جلوگیری از افت شدید قند خون خوراکی مصرف شود.

به گفته کارشناسان، این بیماران همچنین باید در حین ورزش کردن هم برای تست قند خون آمادگی داشته باشند بخصوص اگر با علائم افت شدید قند خون مواجه شدند.

همچنین لازم است این افراد پس از ورزش کردن و به منظور مشخص شدن تاثیر آن، قند خون خود را کنترل کنند. مشخص کردن یک الگوی مناسب برای ورزش کردن مانع از بالا و پایین شدن‌های خطرناک قند خون در این بیماران خواهد شد.

کد خبر 375521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha