جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

این دومین همکاری ۲ نابغه دنیای سینما و موسیقی است که شاید به نقطه عطف بالیوود تبدیل شود؛ فیلمی که به‌احتمال فراوان می‌تواند نماینده سینمای هند در نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار باشد.

سینما

به گزارش همشهري، وقتي مجيد مجيدي تصميم گرفت نخستين پروژه مستقل بين‌المللي خود را در هندوستان مقابل دوربين ببرد، خيلي‌ها به نتيجه كار او اميدوار بودند. «پشت ابرها» يا «فراسوي ابرها» حاصل بيش از يك سال فعاليت و تلاش نخستين ايراني نامزد اسكار بود كه با بازيگراني نه‌چندان سرشناس و جوان اوايل زمستان گذشته مقابل دوربين رفت و پس از حدود 3‌ماه به پايان راه رسيد. از همان زمان مراحل فني فيلم آغاز شد و اين روزها نوبت به تنظيم موسيقي متن رسيده است تا فراسوي ابرها زودتر براي نمايش آماده شود.

مجيدي كه پيش‌تر در پروژه جهاني «محمد رسول‌الله(ص)» از نواي موسيقي سحرانگيز اي. آر. رحمان بهره برده بود، بار ديگر وظيفه آهنگسازي فيلم خود را به اين موسيقيدان سرشناس هندي سپرد. رحمان با سابقه فعاليت در پروژه‌هاي هاليوودي و بردن 2جايزه اسكار براي «ميليونر زاغه‌نشين» امروز ديگر از معتبرترين نام‌ها در دنياي سينماست. او به واسطه دوستي با خالق «بچه‌هاي آسمان» از همان ابتداي آغاز توليد پروژه فراسوي ابرها به گروه پيوست و حتي سر صحنه هم حضور يافت تا از نزديك در جريان داستان و ماجراها قرار بگيرد.

چهره بين‌المللي سينماي ايران مدتي پيش تهران را به مقصد بمبئي ترك كرد تا در كنار رحمان شاهد توليد موسيقي متن فيلم تازه‌اش باشد؛ پروژه‌اي كه داستان آن براي علاقه‌مندان سينماي مجيدي بسيار آشناست. فراسوي ابرها ارتباط عاشقانه ميان يك خواهر و برادر نوجوان را به تصوير مي‌كشد و شايد چند‌ماه ديگر در جشنواره ونيز رونمايي شود. اگر اين اتفاق بيفتد، مديران سينماي هند شايد متقاعد شوند آن را به بخش بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان آكادمي اسكار هم معرفي كنند. به اين ترتيب، يك فيلمساز نامزد اسكار و يك آهنگساز برنده 2اسكار مي‌توانند اتفاقي تاريخي در اسكار 2018رقم بزنند.

کد خبر 375401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha