مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: به لطف تلاش‌های شرکت اسپیس‌ایکس، بلو اوریجین و دیگر شرکت‌های فضایی،‌بشر در آستانه آغاز دوران پروازهای فضایی تجاری قرار گرفته‌است، و این به آن معنی است که به زودی انسان‌های معمولی باید با گذراندن دوره‌های آموزشی حضور در فضا کنار بیایند.

فضا

براساس گزارش ساينس الرت، از اين رو بريتانيا قصد دارد اولين مركز آموزش فضانوردي تجاري را با نام Blue Abyss را در سال 2019 راه‌اندازي كند.

بناي اين مجموعه 150 ميليون دلار هزينه خواهد داشت و شامل چندين ويژگي خواهد بود كه با هدف پشتيباني از تمرين‌هاي شهروندان و سازمان‌ها طراحي شده‌اند.

پايگاه سانتريفيوژ اين مركز حس بي‌وزني فضا را شبيه‌سازي مي‌كند تا افراد براي پرواز در بي‌وزني آماده شوند. متخصصان فيزيولوژي در اين مركز حاضر خواهند بود تا به فضانوردان آينده تمرين‌هاي فيزيكي دهند و آنها را با تاثيرات فضا بر بدن آشنا سازند.

Blue Abyss همچنين داراي بزرگترين استخر با عمق 50 متري جهان خواهد بود كه مي‌توان آن را متناسب با نيازهاي مختلف، تغيير كاربري داد تا غواص‌ها، كاوشگران دريايي و شركت‌ها بتوانند تجهيزات يا نفرات خود را در اين مركز تمرين داده يه به آزمايش بگذارند.

Blue Abyss بخشي از تلاش بريتانيا براي پيشگام شدن در زمينه پروازهاي فضايي تجاري است. اين كشور اميدوار است تا سال 2030 بتواند سهم خود را از اقتصاد فضايي جهاني از 6.5 درصد به 10 درصد برساند.

کد خبر 374982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha