همشهری آنلاین: خودروهای باهوش خودران که تقریبا به راحتی می‌توانند انواع موانع محیطی و از جمله حیوانات مختلف را شناسایی کنند، از شناسایی کانگوروها عاجز مانده‌اند.

کانگوروها صنعت تولید خودروهای خودران را فلج کردند

به گزارش مهر، شرکت سوئدی ولوو که در حال آزمایش خودروهای خودران خود در کشور استرالیاست با مشکل جالب و خنده‌داری مواجه شده که نشان می‌دهد فناوری هنوز در برابر پیچیدگی‌های طبیعت عاجز است.

سیستم شناسایی موانع این خودروها که به راحتی حیواناتی مانند انواع گوزن‌ها را مشاهده کرده و خودرو را قبل از برخورد با آنها متوقف می‌کنند، هنوز نمی‌توانند کانگوروها را به موقع تشخیص دهند. علت آن است که شیوه حرکت کانگوروها متفاوت از سایر حیوانات است و سیستم‌های شناسایی موانع خودروهای خودران هنوز قادر به درک الگوهای حرکتی این حیوان نیستند.

زمانی که کانگوروها بر روی دوپای خود به هوا می‌پرند، سیستم‌های هوشمند خودروهای بدون نیاز به راننده آنها را یک خطر تشخیص نمی‌دهند. زمانی هم که کانگوروها بر روی دوپا در جاده فرود می‌آیند زمان برای عکس‌العمل مناسب گذشته است.

کانگوروها از جمله عوامل اصلی وقوع تصادفات در استرالیا هستند و لذا به روزرسانی سیستم‌های شناسایی مانع خودروهای خودران برای حل این مشکل ضروری است. ولوو به همین منظور در حال همکاری با شرکت‌هایی مانند NVIDIA and Autoliv است و امیدوار است بتواند اولین خودروهای خودران خود را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کند.

کد خبر 374958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha