همشهری آنلاین: فیلم مستند داستانی خلبان جاویدالاثر شهید محمد کاظم روستا به همراه تئاتر زندگی این شهید بزرگوار تا پایان سال جاری تولید می‌شود.

محمد کاظم روستا

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، این فیلم مستند به تهیه کنندگی پایگاه هوایی شهید دوران و نویسندگی و کارگردانی بهرام میرزایی تولید خواهد شد.

حجت الاسلام رسول بنیادی رییس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید دوران در جلسه هماهنگی ساخت این فیلم مستند و تئاتر که با حضور خانم فضیلت علیایی همسر خلبان شهید محمد کاظم روستا تشکیل شد ضمن ارج نهادن به مقام والای شهدا و خانواده های معظم آنان گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا از وظایف اصلی عرصه فرهنگ محسوب می‌شود.

وی افزود: کارکنان فرهنگی عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید دوران در یک اقدام جهادی زندگی‌نامه شهید دوران را با عنوان 'مهنا ' بدون کمترین امکانات به روی صحنه بردند و تاکنون بیش از 5000 مخاطب این نمایش را تماشا کرده‌اند و بحمدا.. بازتاب بسیار خوبی در میان اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان داشته است.

رییس عقیدتی سیاسی پایگاه شهید دوران اظهار داشت: مردم شهدا و خانواده شهدا را دوست دارند و به همین خاطر خواهان تولیدات هنری در زمینه شهدا هستند.

وی اضافه کرد: در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت ما قصد داریم زندگی‌نامه خلبان شهید روستا را تا پایان سال 96 به تولید هنری برسانیم و امیدواریم که اثری شرافتمند و شایسته شهید روستا و خانواده بزرگوار ایشان تهیه شود.

براساس این گزارش، در ادامه همسر شهید روستا ضمن تشکر از عواملی که در نشر فرهنگ شهادت کوشا هستند گفت: شناساندن شهدا به جامعه مخصوصا نسل جوان وظیفه‌ای همگانی است و بنده تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا در بخش تحقیق و پژوهش اطلاعات کاملی ارائه دهم.

خلبان جاوید الاثر شهید محمد کاظم روستا متولد 1332 شهرستان آباده فارس، 8 آذر سال 1359 در یک نبرد هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 374733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha